جدیدترین مطالب امروز

سرم درمانی راه حلی مؤثر برای درمان کهیر مزمن

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : اطلاعات

سرم درمانی راه حلی مؤثر برای درمان کهیر مزمن

کهیر یکی از عارضه های پوستی ناخوشایند است که در این مقاله با ارائه راه حلی تحت عنوان سرم درمانی قصد داریم به درمان این عارضه پوستی بپردازیم؛ همراه ما باشید.

محققان ایرانی موفق به درمان کهیر مزمن با سرم درمانی شدند.

فوق تخصص آلرژی و ایمیونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از درمان بیماران مبتلا به کهیر مزمن به روش سرم درمانی (اتولوگوس) در بیمارستان قائم مشهد خبر داد.

دکتر مجید جعفری افزود: با بکارگیری این روش جدید تاکنون 58 بیمار مبتلا به کهیر مزمن در مشهد مورد درمان قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: کهیر مزمن یکی از بیماریهای ناتوان کننده و صعب العلاج در بین بیماریهای پوستی و آلرژیک می باشد که با علائمی همچون قرمزی، برجستگی و خارش پوست همراه است.

این پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمیونولوژی علل بیماری کهیر را گسترده دانست و افزود: در روش سرم درمانی پس از بررسیهای بالینی و آزمایشگاهی نوع کهیر بیمار مشخص شده و سپس در طول مدت سه ماه توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص این رشته درمان می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اتولوگوس یا سرم تراپی روش درمانی است که طی فرایندی سرم خود بیمار به صورت عضلانی به خودش تزریق می شود.

وی افزود: سرم درمانی به عنوان موثرترین و کم عارضه ترین روش درمانی در مبتلایان به کهیر مزمن مقاوم معرفی شده و تاکنون نتایج خوبی در درمان و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان بدین طریق حاصل شده است.

منبع : ایرنا

مرتبط ها

قالب خبری