جدیدترین مطالب امروز

استفاده از لنزهای زیبایی چه خطراتی برای سلامتی افراد دارد ؟

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : اطلاعات

استفاده از لنزهای زیبایی چه خطراتی برای سلامتی افراد دارد ؟

لنزهای زیبایی از جمله محصولات آرایشی می باشند که استفاده بیش از حد آنها می تواند برای سلامتی افراد خطرآفرین باشد ! در ادامه به خطرات استفاده از این محصولات اشاره می کنیم.

لنزهای زیبایی و خطرات احتمالی استفاده از این محصولات ؟

از لنزهای زیبایی چشمی به دو منظور استفاده می‌شود :
اول جنبه درمانی دارد؛ به طوری که در افرادی که قرینه چشم شان لک و کدورت دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا این لک را بپوشاند.
اما برخی افراد صرفا به خاطر زیبایی از این لنزها استفاده می‌کنند تا رنگ چشم خود را تغییر دهند اما از لحاظ چشم پزشکی توصیه نمی شود.

متاسفانه استفاده از این لنزها برای زیبایی خیلی شایع شده است؛ در حالی که اصلا توصیه نمی‌شود؛ چون گذاشتن جسم خارجی در چشم است و ممکن است منجر به عفونت و عوارض در چشم گردد.

به هر حال برخی تمایل به استفاده از این لنزهای زیبایی دارند که باید احتیاط کرده و از مراکز معتبر آنها را تهیه کنند؛ چرا که متاسفانه اکنون این لنزها در برخی سوپرمارکتها، آرایشگاهها و عینک فروشی‌ها عرضه می‌شود.

بایستی درنظر داشته باشید تهیه لنزهای زیبایی باید زیر نظر پزشک متخصص چشم صورت گیرد؛ زیرا ممکن است نکات بهداشتی لازم در آنها رعایت نشود.

به مجرد اینکه بیمار هنگام استفاده از این لنزها دچار احساس درد و تاری دید شد باید به پزشک مراجعه نماید.

در نهایت اینکه استفاده از لنزهای زیبایی به عنوان زیبایی توصیه نمی‌شود و اگر فردی قصد استفاده از آنها را داشت، باید به ندرت و در برخی اوقات مورد استفاده قرار دهد.

منبع : فارس

مرتبط ها

قالب خبری