جدیدترین مطالب امروز

میوه اژدها نامی برگرفته از ظاهر نانتیکافروت

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : اطلاعات

میوه اژدها نامی برگرفته از ظاهر نانتیکافروت

این میوه به دلیل رنگ و ریشه مانندهای پوسته خود میوه اژدها نام گرفته که البته ترجمه شده Dragon Fruit می باشد ، این میوه با نام های دیگری نیز خوانده می شود .

پیتایا ، هو لونگ گو ، نانتیکافروت ، تان لانگ یا همان میوه اژدها از جمله میوه های مناطق گرمسیری به شمار می رود و از خانواده ی کاکتوس ها است این موضوع را به راحتی از ظاهر آن می توان حدس زد ، حتی درخت آن ظاهری شبیه به کاکتوس ها دارد .

شکوفه های این میوه بزرگ و سفید رنگ هستند و از آن جایی که این شکوفه ها تنها در شب خودنمایی می کنند به آن ها گل شب یا ملکه ی شب نیز گفته می شود ( میوه اژدها بومی مکزیک و آمریکای جنوبی است البته در کشور های دیگر هم کشت می شود ) .

این میوه تنوع پذیر در پنج رنگ که هر کدام از این رنگ های متفاوت مزه ی منحصر بفردی برای خود دارند وجود دارد :

پیتایا با رنگ سفید و پوسته قرمز ؛ پیتایا با رنگ قرمز و پوسته قرمز ؛ پیتایا به رنگ سفید و پوسته زرد ( که بسیار کمیاب است ) ؛ پیتایا با رنگ صورتی و پوسته قرمز و در نهایت پیتایا به رنگ سفید با پوسته صورتی .

از آن جایی که میوه اژدها از خانواده کاکتوس ها است میوه ای آبدار می باشد ، درون این میوه مملو از دانه های سیاه کوچک ( چیزی شبیه به سیاه دانه ) است که البته کاشت و پرورش آن ها درختی جدید را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

همانطور که گفتیم یکی از نام های این میوه ( میوه اژدها ) پیتایا است ، این نام برگرفته از نام درخت این میوه ” پیتایا ” می باشد ، شکوفه های پیتایا بعد از گذشت 1 ماه یا نهایتا 50 روز میوه می دهند ( جالب است بدانید در برخی مواقع این درخت 5 بار در سال هم میوه تولید می کند ! ) .

با این همه تفاسیر کمی هم از خواص میوه اژدها بدانیم خالی از لطف نیست ! این میوه که حاوی انواع بسیاری از ویتامین ها است در جلوگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش بسزایی دارد همچنین میوه ای برای پیشگیری از بیماری دیابت به شمار می رود .

از دیگر خواص میوه اژدها به املاح معدنی آن می توان اشاره کرد که باعث کنترل فشار خون و کاهش کلسترول می شود ، اگر هو لونگ گو را مرتب مصرف کنید آسم و سرفه های شدید را بهبود می بخشد .

از این میوه حتی می توانید مربا یا شربت هم تهیه کنید ، برای تشخیص این که میوه خراب شده است یا خیر باید دقت کنید که اگر لکه های قهوه ای رنگ بر روی آن دیده شود میوه خراب است ( لکه ها کم کم به رنگ سیاه تبدیل می شوند ) .

مرتبط ها

قالب خبری