جدیدترین مطالب امروز

لیموترش و تأثیرات مصرف آن در مبتلایان به کبد چرب ؟

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : اطلاعات

لیموترش و تأثیرات مصرف آن در مبتلایان به کبد چرب ؟

لیموترش را می توان یکی از مرکبات بسیار مؤثر در بهبود بیماری کبد چرب دانست! در ادامه این مقاله به بررسی تأثیرات مثبت و فواید لیموترش در بهبود کبد چرب می پردازیم.

لیموترش میوه درخت لیمو و از مرکبات می باشد که حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است که موجب طعم ترش آن‌ می‌گردد.
لیموترش درختچه‌ای است که بلندی آن به چهارمتر می‌رسد و کشت آن فقط در مناطق گرمسیر (آب و هوای مدیترانه ای) امکان دارد؛ شاخه‌هایش بلند و برگهایش پهن و سبز مات و بیضوی است. دمبرگها واضح و اندکی بالدارند. گلهایش از درون سفید و از بیرون ارغوانی است. به‌غایت معطرند. گل آوری آن عملاً مداوم است.
لیموترش تنها درختی است که تقریباً همیشه میوه و گل و برگ دارد! میوه اش بیضوی شکل است که در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر می‌باشد.
لیموترش به دلیل سرشار بودن از ویتامین ث به حفظ سلامت کبد کمک شایانی می تواند بکند!

لیموترش منبعی غنی از ویتامین C بوده که به شکستن الکل در کبد کمک می‌کند. یکی از موادی که می‌تواند از کبد محافظت کرده و به حفظ سلامت کبد کمک کند، هسپریدین است و لیموترش حاوی هسپریدین است.

اسید سیتریک موجود در لیموترش موجب افزایش تولید صفرا در کبد می‌شود و از این طریق می‌تواند به سم‌زدایی از سموم بدن کمک کند. از همین رو متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای بهره‌مندی از این خواص لیموترش ، حتما لیموترش را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

منبع : بهداشت نیوز

مرتبط ها

قالب خبری