جدیدترین مطالب امروز

روغن پوست پرتقال و طرز تهیه آن در منزل

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : اطلاعات

روغن پوست پرتقال و طرز تهیه آن در منزل

روغن پوست پرتقال به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و لیمونن موجود در آن بسیار مفید است در این مقاله سعی بر آن شده که نحوه درست کردن این روغن را در منزل به شما آموزش دهیم .

چگونه روغن پوست پرتقال درست کنیم ؟

مواد لازم برای تهیه روغن پوست پرتقال :
پوست پرتقال
روغن زیتون بکر
ظرف شیشه ای

طرز تهیه روغن پوست پرتقال در منزل :

روش اول :
1- پوست پرتقال را رنده کرده و به صورت تازه یا خشک شده استفاده کنید.

2- پوست پرتقال رنده شده را در یک کاسه ی شیشه ای بریزید و مقداری روغن زیتون بر روی آن بریزید به گونه ای که کامل روی پوست پرتقال ها را بپوشاند.

3- کاسه ی شیشه ای را برای چند ساعت بر روی یک قابلمه ی حاوی آب در حال جوش بگذارید. بخار آب جوش باعث داغ شدن روغن درون ظرف شیشه ای شده و در نتیجه به خارج شدن اسانس پوست پرتقال ها کمک می کند.
پوست پرتقال و روغن زیتون را برای چند ساعت حرارت دهید تا روغن پرتقال به دست آید.
توجه داشته باشید که در این مرحله روغن نباید بجوشد چون روغن های ضروری نسبت به گرما حساس هستند و خاصیت خود را از دست می دهند.

4- روغن پوست پرتقال آماده است، آن را پس از خنک شدن از صافی رد کنید، درون ظرف شیشه ای تیره رنگ بریزید و در جای تاریک و خنک نگهداری کنید.

این روغن را می توان به مدت شش ماه استفاده کرد.

روش دوم :
1- پوست پرتقال رنده شده یا درشت جدا شده را در یک ظرف شیشه ای بریزید و بر روی آن مقداری روغن زیتون بکر بریزید تا کامل روی پوست ها را بپوشاند.

2- درب ظرف را محکم ببندید و آن را به مدت سه روز در یک مکان تاریک و خنک بگذارید. پس از سه روز ظرف شیشه ای را درون یک قابلمه ی حاوی آب در حال جوش بگذارید تا گرم شود (روغن نباید بجوشد) و عصاره پوست پرتقال به خوبی خارج شود.

3- روغن پوست پرتقال آماده است، پس از خنک شدن آن را از صافی رد کنید، در ظرف شیشه ای تیره بریزید و در جای تاریک و خنک نگهدارید.

منبع : کوکا

مرتبط ها

قالب خبری