جدیدترین مطالب امروز

رنگ سال بر اساس چه معیار و چگونه انتخاب می شود ؟

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : اطلاعات

رنگ سال بر اساس چه معیار و چگونه انتخاب می شود ؟

شاید برای عده ای از افراد این سئوال ایجاد شده باشد که رنگ سال چگونه و از طریق چه فرایندی انتخاب می شود ؟ برای رسیدن به پاسخ این سئوال این مقاله را مطالعه کنید.

شرکت پانتون (Pantone LLC) کمپانی نام آشنا برای تولید کنندگان و فعالان در صنعت چاپ، طراحی گرافیک، مد و فشن، دکوراسیون، طراحی محصول و غیره می باشد که به عنوان موسسه اعلام کننده رنگ سال در جهان شناخته شده است.

بسیاری از مردم، پانتون را به دلیل انتخاب و معرفی رنگ سال می شناسند و آن چه نمی دانند این است که این غول رنگی برای صنعت تولید، حکم یک نیروی محرکه عظیم را دارد و قدرت آن تا حدی است که توانسته به عنوان یک تطبیق دهنده رنگی استاندارد در دنیا شناخته شود.

رنگ سال پانتون :

یکی از مهم ترین اقداماتی که موسسه رنگ پانتون انجام داده و در سطح دنیا پذیرفته شده انتخاب رنگ سال می باشد که از سال 2000 آغاز شده است.

این شرکت هر سال دو بار جلسه محرمانه ای با نمایندگان گروه های استاندارد سازی رنگ در سطح جهان در یکی از مراکز کشورهای اروپایی برگزار می کند که به مدت دو روز درباره رنگ سال بعد با هم بحث و مشورت می کنند. به عنوان مثال رنگ تابستان سال 2013 در بهار سال 2012 در لندن انتخاب شده بود.

پانتون در انتخاب رنگ مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و سلامت مردم را در نظر می گیرد و به اقتضای روحیه و حال و هوای دنیا و با توجه به نیازی که مردم برای سال جدید دارند رنگ خاصی را انتخاب و اعلام می کند.

مدیر اجرایی شرکت پانتون، خانم لئاتریس آیزمن، کسی است که در انتخاب رنگ سال پانتون حرف اول را می زند و هر سال همزمان با اعلام رنگ سال توضیح کوتاهی درباره علت این انتخاب و تاثیر آن روی روحیه مردم ارائه می دهد.

منبع : designface

مرتبط ها

قالب خبری