جدیدترین مطالب امروز

رامبوتان و راز طعم شگفت انگیز این میوه استوایی

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : اطلاعات

رامبوتان و راز طعم شگفت انگیز این میوه استوایی

رامبوتان که به مژکی نیز مشهور است ، نوعی میوه استوایی می باشد که در ادامه این مقاله قصد داریم درخصوص طعم شگفت انگیز آن بیشتر صحبت کنیم .

میوه رامبوتان یا مژکی از میوه های استوایی بومی جنوب شرقی آسیا با ظاهری عجیب و غریب و طعم گرمسیری است که در نگاه اول شکل و شمایل جانوران دریایی را به یاد شما می اندازد.

این میوه جزو خوراکی های کمتر رایج در ایران است و بسیاری از افراد که تا به حال طعم آن را نچشیده اند کنجکاو هستند با مزه این میوه آشنا شوند.

اگر دوست دارید بدانید این میوه دوست داشتنی چه طعم و بافتی دارد ادامه این مقاله را همراه ما باشید.

طعم و مزه رامبوتان ؟

رامبوتان از میوه های هم خانواده لیچی است و از نظر ظاهری نیز شباهت زیادی به این میوه دارد با این حال طعم آن ها کاملا متفاوت می باشد.

رامبوتان طعم گرمسیری متمایزی دارد و مزه آن ترکیبی از طعم های ترش و شیرین، معطر و گل دار است در حالی که میوه لیچی طعم گل دار شیرین تری دارد.

بافت رامبوتان ؟

پوست خارجی رامبوتان پوشیده از موهای بلند است اما لازم نیست نگران آن ها باشید، این موها اگرچه عجیب و غریب هستند و ظاهر جانوران زنده دریایی را برای شما تداعی می کنند اما بخش خوراکی میوه نیستند و خوراکی خوشمزه داخل این پوست قرار گرفته است.

گوشت داخلی میوه رامبوتان ، نرم، خامه ای با بافت کمی جویدنی است در حالی که گوشت لیچی بیشتر ژلاتینی و آب دار می باشد.

مانند اکثر میوه ها پیشنهاد می شود اولین بار رامبوتان را به صورت خام و تازه میل کنید و در صورت تمایل در دفعات بعدی از آن برای تهیه مربا یا دسر نیز استفاده کنید.

آیا هسته رامبوتان خوراکی است ؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است. اول این که باید بدانید اکثر منابع در مورد سمی بودن این دانه ها اتفاق نظر دارند و اختلاف نظر آن ها در این است که آیا این مسئله با پخت و پز از بین می رود یا خیر.

دوم این که در طب سنتی برخی نقاط دنیا گفته شده خوردن هسته بو داده رامبوتان خواص زیادی برای سلامتی داشته و خطرناک نیست اما توصیه می کنیم در این مورد محتاط بوده و قبل از مصرف حتما از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

منبع : thrivecuisine

مرتبط ها

قالب خبری