جدیدترین مطالب امروز

درباره بیماری اسکیزوفرنی و علائم آن بیشتر بدانیم

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : اطلاعات

درباره بیماری اسکیزوفرنی و علائم آن بیشتر بدانیم

بیماری اسکیزوفرنی نوعی اختلال روانی پیچیده است که باعث تغییر در افکار و ادراک می شود ؛ برای آشنایی بیشتر با علایم بیماری اسکیزوفرنی تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

نشانه ها و علائم بیماری اسکیزوفرنی :

تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا باید به دیگران متکی باشند زیرا آنها قادر به انجام کار یا مراقبت از خود نیستند ؛ بسیاری نیز ممکن است در مقابل درمان مقاومت کنند، اعتراض می کنند، که در آنها هیچ مشکلی وجود ندارد . برخی از بیماران ، ممکن است علائم واضح را نشان دهند ، اما در موارد دیگر ، ممکن است تا زمانی که آنها متوجه خللی بشنوند به نظر برسد که آنها خوب هستند و مشکلی ندارند. علائم و نشانه های اسکیزوفرنی بسته به فرد متفاوت است .

علائم بیماری اسکیزوفرنی به چهار دسته تقسیم می شوند :

علائم مثبت بیماری اسکیزوفرنی : همچنین به عنوان علائم روانی شناخته شده است به عنوان مثال : اعتقادات غلط و دروغین و توهمات.

علائم منفی بیماری اسکیزوفرنی : این به عناصری اشاره دارد که از فرد گرفته می شود. به عنوان مثال : عدم تجلی حالات چهره یا عدم انگیزه.

علائم شناختی بیماری اسکیزوفرنی : این بر فرآیندهای فکر شخص تأثیر می گذارد. آنها ممکن است علائم مثبت یا منفی داشته باشند، به عنوان مثال : ضعف در تمرکز یک علامت منفی است.

علائم عاطفی بیماری اسکیزوفرنی : معمولاً علائم منفی مانند بی احساسی است.

دیگر علائم و نشانه های بیماری اسکیزوفرنی :

در ادامه لیستی از علائم اصلی بیماری اسکیزوفرنی را خواهید خواند که شامل :

1- هزیان
بیمار اعتقادات دروغین را ارائه می دهد که می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ، مانند توهمات آزار و اذیت ، و یا توهمات عرفانی و عظمت وشکوه . آنها ممکن است احساس کنند دیگران تلاش می کنند از راه دور آنها را کنترل کنند یا ممکن است فکر کنند ، که قدرت و توانایی فوق العاده ای دارند.

2- توهمات
شنیدن صداهای بسیار ، که وجود خارجی ندارد و این امر از دیدن ویا احساس، مزه و بوییدن شایع تر است ، اما افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است طیف گسترده ای از توهمات را تجربه کنند.

3- اختلال فکر
فرد ممکن است در حرف زدن از یک سوژه به سوژه دیگر بپرد ، بدون داشتن دلیل منطقی برای این کار ؛ سخنران ممکن است دنباله روی سخت و غیر معقول داشته باشد.

4- عدم انگیزه
بیمار ، محرکه خود را از دست می دهد فعالیت های روزمره ، مانند شستن و پخت و پز، نادیده گرفته می شوند. بیان ضعیف احساسات – فقدان پاسخ مناسب به شرایط شاد یا ناراحت کننده

5- عقب نشینی اجتماعی
زمانی که بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی از اجتماع دور میشود، اغلب به این دلیل است که معتقدند کسی قصد دارد به آنها آسیب برساند.

6- عدم آگاهی از بیماری
هنگامی که هزیان و توهمات به طور واقعی ظاهر میشوند ، بسیاری از آنها ممکن است باور نکنند که این ، یک نوع بیماریست . آنها ممکن است از مصرف دارو به خاطر ترس از عوارض جانبی آن خودداری کنند .

7- مشکلات شناختی
توانایی بیمار برای تمرکز، به یاد آوردن چیزها ، برنامه ریزی پیش رو و سازماندهی زندگی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد . ارتباطات دشوارتر می شود .

منبع : نمناک

مرتبط ها

قالب خبری