جدیدترین مطالب امروز

خلاقیت و نوآوری کلید کامیابی در دنیای کسب و کار

تهیه کننده : بخش آموزش

تهیه شده برای بخش : کارگاه کار آفرینی

خلاقیت و نوآوری کلید کامیابی در دنیای کسب و کار

خلاقیت و نوآوری از مسائل مهم کسب وکار است، از فردی که مشاغل فصلی را انتخاب می کند تا راننده آژانس ، معلم و… همگی لازم است در کار خود خلاقیت و نوآوری داشته باشند .

در دنیای کنونی که رقابت بسیار تنگاتنگ است ، مردم به دنبال کالا و محصولاتی هستند که علاوه بر داشتن خلاقیت و نوآوری در خط تولید و در نهایت به دست آمدن محصولی متفاوت و کارآمد ، به شکلی ویژه نیز عرضه شوند ؛ در واقع خلاقیت و نوآوری تمام بخش های یک کسب و کار را شامل می شود و اگر چنین نباشد ، ضعف در بخش حاکم سبب افت کسب و کار و استفاده رقبا از فضای ایجاد شده خواهد بود .

شما ممکن است در یک کسب و کار با فرصت های مختلفی روبرو شوید و یا رکود شدیدی را در دوره ای تجربه کنید ؛ تنها فردی توانایی کشف موقعیت ها و ایستادگی در برابر بحران ها را دارد که در کار خود خلاقیت و نوآوری داشته باشد . شرایط متفاوت گریبان گیر هر شخصی حتی افراد استخدامی نیز خواهد شد ؛ به عنوان مثال رغیب احتمالی برای استخدامی دائم یک شرکت معتبر و…

چیزی را که می توان همراه خلاقیت و نوآوری دانست ، اعتماد به نفس و رشدفردی می باشند ؛ اگر شما از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشید ، خجالت کشیدن و مسائلی از این دست ( به هر دلیلی ) مانع بروز خلاقیت و نوآوری های نهفته در شما خواهد شد و از طرفی اگر از رشد شخصی کافی برخوردار نباشید ، خلاقیت و نوآوری های ارائه شده درخور و هم وزن بر موقعیت شما نخواهد بود .

چرا خلاقیت و نوآوری در دنیای کنونی دارای اهمیت بسیار است ؟

جامعه بشری پیشرفت کرده است ، در آینده نیز تنوع و گستردگی بیشتر از حال حاضر خواهد بود ؛ کسب و کار مانند زندگی شخصی از قواعد خشک و یکنواخت خارج شده و به مسیری تبدیل گشته است که در حین حرکت قطعات مختلفی را به نمایش می گذارد ، با فرض اینکه هر فرد در این مسیر به اندازه دست هایش بتواند قطعه بردارد ، شخص باید از چنان خلاقیت و نوآوری برخوردار باشد که بتواند با در نظر گرفتن تمام جوانب یک شغل ( با توجه به وضعیتی که جامعه در آن قرار دارد ) دو قطعه کارآمد را انتخاب کند ، و پس از به کارگیری آن ها خود را برای انتخاب قطعات بعدی آماده کند .

خلاقیت و نوآوری برای قشر سرمایه دار !

برخلاف تصوری که ممکن است ایجاد شود ، خلاقیت و نوآوری مختص یک فرد یا یک قشر به خصوص نیست ؛ رشد خلاقیت و نوآوری در یک فرد بستگی به شرایطی دارد که در آن رشد کرده است ، علاوه بر این ، ویژگی های در برگیرنده یک فرد برای بروز خلاقیت و نوآوری قابل پرورش می باشند ؛ تنها کافی است غالب های ذهنی را شکسته و برای رسیدن به یک جواب ، راه حل های مختلفی را کشف کنید ؛ با این کار شما یک فرد خلاق هستید ، مرز بین تخیل و واقعیت نیز با نوآوری و عملی بودن طرح خلاقانه از هم جدا می شوند .

خلاقیت و نوآوری دقیقا چه چیزهایی هستند ؟

به طور خلاصه ، خلاقیت به معنای خارج شدن از ذهنیت های از پیش تعریف شده و ارائه راه حل های جدید است ؛ این راه حل می تواند از یک نظریه آغاز شده و در نهایت به شکل یک راه حل ارائه گردد . نوآوری نیز اجرایی ساختن ایده است که براثر خلاقیت شکل گرفته است .

مرتبط ها

قالب خبری