روشهای افزایش تمرکز برای خلق ایده هایی ناب !

ایجاد و خلق یک ایده ی ناب و در عین حال اجرایی ، نیازمند ابزار مختلفی میباشد که از مهمترین این ابزار در خلق یک ایده ی ناب ، میتوان به افزایش تمرکز اشاره داشت .
شاید شما هم با واژه ای تحت عنوان استارتاپ برخورد کرده باشید ، واژه ای که این روزها ، بیشتر به گوش میرسد .
در اینجا یک سئوال مطرح است که یکی از مهمترین ملزومات خلق یک ایده و راه اندازی یک استارتاپ موفق ، چه عاملی میتواند باشد ؟ بله درست حدس زدید ، فراگیری روشهایی برای افزایش تمرکز ، می تواند کمک بسیار خوبی برای این مورد محسوب شود .
بیایید در این مقاله آزاد درباره چگونگی افزایش تمرکز در یک استارتاپ ، روشهایی را بازگو کنیم که می تواند در موفقیت یک استارتاپ بسیار مؤثر باشد .
اولین عامل در افزایش تمرکز : سازماندهی بخش های مختلف یک مدل کسب و کار
مدل کسب و کار خود را به گونه ای سازمان دهی کنید تا بتوانید ارزش را برای تمامی اجزا بهینه سازی نمایید
توضیح : از آنجاییکه یک مدل رشد ، بدون کسب درآمد برای بازیکنان کلیدی آن نمی تواند به عنوان یک راهبرد موفقیت آمیز بلند مدت محسوب شود ، درنتیجه کارآفرینان هوشمند به ایجاد زنجیره ی ارزش می پردازند که شامل مشتریان ، شرکاء و فروشندگان ، بر اساس پویایی های موجود در بازار باشد ؛ سپس به ایجاد نوآوری ها و راه حل هایی برای تغذیه ی این زنجیره ی ارزش خواهند پرداخت ، در اینصورت است که می توانید به اهداف مالی خود نیز دست یابید .
دومین عامل در افزایش تمرکز : برنامه ریزی اصولی
برای محورهای اصلی برنامه ی خود ، به منظور اصلاحات و بهبود و بر اساس نتایج ، برنامه ریزی کنید
توضیح : اگر هر برنامه ای تنها به منظور عکس العمل در برابر بحران تنظیم شده باشد ، نمی توانید اقدامات صحیح را با سرعت کافی انجام دهید و هیچ گاه نمی توانید به فرصت های جدید دست پیدا کنید .
اصلاحات مداوم می تواند برای مدل های کسب و کار و همچنین محصولات نیز به کار گرفته شود ، پس درنتیجه برای خود اهداف کاری و نقاط عطف کاری را تنظیم کنید و سعی کنید تا به پیگیری میزان عملکرد خود بپردازید.
سومین عامل در افزایش تمرکز : واگذاری اختیارات مناسب به تمامی اعضای گروه
به اعضای تیم امکان بدهید تا خودشان هم ، اداره ی کسب و کار را به دست بگیرند
توضیح : هر یک از اعضای تیم ، نیاز به انگیزه ، آموزش و قدرت اختیار به منظور انجام تصمیم گیری های روزمره بدون نیاز به بازبینی و تأیید تصمیم گیری هایشان دارند ؛ این مسئله بدین معناست که نقاط عطف باید ثبت و اندازه گیری شوند و نتایج دلخواه مورد تشویق قرار گیرند . تمام تیم نیاز دارند تا تجربیات جذابی را برای مشتریان به ارمغان بیاورند.
چهارمین عامل در افزایش تمرکز : ارتباط دوطرفه
ارتباطات دوطرفه در تمامی سطوح ، همیشه از اولویت برخوردار است
توضیح : افرادی که نمی دانند چه چیزی از آنها انتظار می رود ، نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند .
مشتریان ، در صورتی که تیم شما به بازخوردها و انتظارات آنها گوش ندهند ، خوشحال نخواهند بود . رهبران قدرتمند می دانند که ارتباطات تأثیرگذار در صورت افزایش تعداد افراد تیم ، به شکل فزاینده ای دشوارتر خواهد شد .
پنجمین عامل در افزایش تمرکز : درجا نزدن در پیش بردن یک مدل کسب و کار
بهبود نتایجی که مورد سنجش و ارزیابی قرار نمی گیرند ، دشوار خواهد بود.
توضیح : در یک کسب و کار که از نظر عملیاتی خوب عمل می کند ، بهره وری و نتایج ، نه فقط در مرحله ی آخر ، بلکه در هر یک از مراحل زنجیره ی ارزش ، مورد سنجش قرار می گیرد . اهداف کاری در مقایسه با رقبا ، نظرات مشتریان و انتظارات متخصصان صنعت محک زده می شوند . ادامه دادن روند نتایج قبلی ، به معنای عقب افتادن از روند کلی کار است .
ششمین عامل در افزایش تمرکز : آینده نگری برای حل مشکلات احتمالی
حداقل یکی از بدترین سناریوها را در نظر بگیرید و یک برنامه برای بازیابی از آن شرایط برای خود تعریف کنید
توضیح : درگیر کردن فعالانه ی تیم برای ایجاد یک برنامه ی جایگزین ، تنها راهی است که توسط آن می توان از عکس العمل به موقع و به جا در برابر چالش های کلیدی ، اطمینان پیدا کرد . تنها یک تعهد پرشور نسبت به یک ایده نمی تواند کسب و کار را در هنگام رکود اقتصادی ، تحولات بازار و یا تغییر گرایش مشتریان حمایت کند .
هفتمین عامل در افزایش تمرکز : به روز بودن
تلاش های تیم را با توجه به آخرین ابزار و تکنولوژی ها ، بروزرسانی و بهینه سازی کنید
توضیح : در دوره ی پیشرفت سریع تکنولوژی ، یک ذهن باز باید برای بکار بردن آخرین ابزارها و فرآیندها تلاش کند . این مسئله به معنای آموزش های تیمی منظم در کنار جلسات به روز شده ، به کار گرفتن متخصصان خارجی و کار کردن با شرکا و فروشندگان در معاملات برد – برد است .