جدیدترین مطالب امروز

گیاهان مناسب برای نگهداری در آپارتمان

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : دانستنیها

گیاهان مناسب برای نگهداری در آپارتمان

از آنجاییکه اغلب آپارتمان ها نورگیر مستقیم ندارند ، ساکنان آن شاید فکر کنند هرگز نمی توانند گلخانه ای برای خود ترتیب دهند ، اما واقعیت رعایت یک نکته است : انتخاب گیاهان بی نیاز به نور مستقیم !

متأسفانه مشکلات آپارتمان نشینی که یکی دو تا نیست ! آنهایی که در آپارتمان ها ساکنند به خوبی این موضوع را درک کرده اند. گذشته از مشکلات فرهنگ آپارتمان نشینی و رعایت حقوق افراد مختلف ساکن در آپارتمان، مشکلات کوچک دیگری نیز در پس سکنی گزیدن در آپارتمان وجود دارد که گاه تبدیل به معضل میشود.

تصور کنید فردی خیلی به گل و گیاه علاقه دارد ولی به دلیل برخی محدودیتهای آپارتمانی که در آن زندگی میکند مانند نداشتن نور مستقیم خورشید و … بایستی به ناچار از این علاقه ی شخصی خود دست بکشد.

توصیه ی ما اینست تحت هیچ شرایطی از علایق شخصی خود دست نکشید و به جای آن ، راه حلی برای رسیدن به علاقه ی خود بیاندیشید.

مطمئنا نکاتی که در ادامه در خصوص گیاهان آپارتمانی برای شما خواهیم گفت را خیلی ها میدانند ولی شاید برخی هم ندانند !

تا به حال فکر کرده اید چه گیاهانی را می توانید در مکان های سرپوشیده ( اتاق شخصیتان ، محل کارتان و … ) نگهداری کنید ؟

مواردی که در رابطه با گیاهان باید مورد توجه قرار بگیرد طریقه ی آبیاری ، وضعیت نور ، دما ، رطوبت و همچنین ترکیب خاک ( بعلاوه ی آفت کش ها ) می باشد .

وقتی می خواهید گیاهی را برای پرورش انتخاب کنید باید بدانید در چه مکانی فراوانی دارد و ببینید آیا می توانید شرایط نسبی مشابه را برایش فراهم کنید یا خیر ؟ ( زیرا گیاهان با جوی که در آن پرورش یافته اند خو گرفته و رشد و ماندگاریشان در آن محیط ها بهتر است . )

به دلیل سرپوشیده بودن خانه های آپارتمانی ، گیاهانی که برای نگهداری در این محیط ها انتخاب می کنید باید از مناطق استوایی باشند، زیرا گیاهان استوایی با ویژگی محیط های سرپوشیده ( در دسترس نبودن نور مستقیم خورشید و … ) سازگارترند ( گیاهان جنگل های استوایی در سایه ی برگ گیاهان بلند تر و درختان بوده بنابراین به نور آفتاب وابستگی ندارند ) .

هنگامی که برای خرید گیاه می روید موارد فوق ( رطوبت ، دما و … ) را در مورد محل زندگیتان از نظر گذرانده و با شرایطی که باید گیاه در آن رشد کند مقایسه کنید ( سعی کنید تناقض کمتری بین آن ها باشد ) ؛ همچنین نام علمی آن را بدانید تا بتوانید اطلاعات مفیدی در مورد نگهداری آن بدست بیاورید.

هنگام خرید بهتر است گیاهانی که مدت زمان زیادی است که گلدانشان تغییر کرده و یا از قلمه زدنشان گذشته است را بخرید ، زیرا ریشه به رشد مطلوبی در مکان جدید رسیده و اگر شما هم بخواهید آن را جا به جا کنید احتمال آسیب دیدن ریشه کم است .

گیاهان آپارتمانی معمولا دارای مواد غذایی مایع یا جامد هستند که به صورت محلول در آب باید به خاک آن اضافه شود .

به عنوان نکته ی آخر : در هنگام خرید گیاهان آپارتمانی توجه کنید که اگر گیاهان مختلفی را می خرید شرایط و نکات نگهداری آن ها در حد امکان نزدیک به هم باشد .

مرتبط ها

قالب خبری