جدیدترین مطالب امروز

گرم کردن غذا های مختلف و حفظ تازگی آن ها

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : نکته ها

گرم کردن غذا های مختلف و حفظ تازگی آن ها

گرم کردن غذا روش های مختلفی دارد ، با توجه به این که غذای شما خشک است یا خیر استفاده از فر یا اجاق گاز پیشنهاد می شود ، روش گرم کردن در تازگی غذا نقش دارد .

توصیه بر آن است که از موادغذایی تازه استفاده کنیم و تا حد امکان از فریز کردن خوراکی ها و یا گرم کردن چندباره ی آن ها خودداری کنیم ؛ اما حتما برای شما هم پیش آمده که مجبور به استفاده ی مجدد و گرم کردن غذا باشید ، غذایی که نتوانسته اید از خیر آن بگذرید ( به دلایل مختلف ) . با توجه به موادی که در نوع خاصی از غذا بکار رفته است ، طریقه ی گرم کردن آن ها با هم تفاوت دارد ، گرم کردن غذا باید به گونه ای باشد که دست کم ظاهر آن حفظ شود و حالت مانده به خود نگیرد .
به عنوان مثال گرم کردن غذاهایی که دارای خمیر هستند مانند پیتزا روش خاصی دارد و نه تنها اگر این غذاها در فر گرم شوند بهتر نیست بلکه ظاهر چندان مناسبی را نیز برجای نخواهند گذاشت . پیتزا باید درون ماهیتابه بر روی شعله ی کم گاز گرم شود تا خمیر آن کاملا برشته شده و حالت تازه تری به خود بگیرد ، برای جلوگیری از خشک شدن پنیر و محتویات روی آن نیز کافیست اندکی آب برروی پیتزا بزنید و در ماهیتابه را ببندید تا با بخار حاصل شده پنیر نرم شود .
گرم کردن غذاهای سرخ شده چطور !؟
سیب زمینی جزو گروه غذاهای سنگین است ، نوع آبپز یا سرخ شده ی آن در مقایسه با غذاهای دیگر دیر در معده هضم می شود ، اصولا گرم کردن و استفاده ی مجدد آن اشتباه بزرگی است ، با این حال اگر خواستید سیب زمینی های سرخ شده ی روز قبل یا ساعاتی پیش را گرم کنید ( و یا هر غذای سرخ شده ی دیگری را ) ، اندکی روغن را در ماهیتابه گرم کرده و مانند مراحل سرخ کردن محتویات را تفت دهید .
در خصوص گرم کردن غذاهایی مانند استیک بهتر است از فر و گاز باهم کمک بگیریم ، ابتدا مدت زمانی کوتاه غذا را در فر گرم کرده و سپس برروی گاز کمی تفت دهید .
غذاهای رشته ای مانند پاستا و یا دانه هایی مانند ذرت با اندکی آب گرم قابل استفاده ی مجدد خواهند شد ، ظرفی را آب جوش کرده و مانند زمانی که برنج را برای آبکش کردن آماده می کنید ، آن ها را درون آب فرو ببرید . البته اگر در ماکارانی یا… سس وجود دارد باید آن را در قابلمه گرم کنید .
با توجه به این موضوع که غذای شما از چه موادی تشکیل شده است ، روش گرم کردن غذا انتخاب می شود ، معمولا برای غذاهایی که باید حالت برشته به خود بگیرند و دارای نان هستند به صورت مستقل از فر استفاده نمی کنیم .

مرتبط ها

قالب خبری