جدیدترین مطالب امروز

نکات و خواص مهمی که درخصوص گندمک بایستی بدانید !

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : عطاری

نکات و خواص مهمی که درخصوص گندمک بایستی بدانید !

چراغ این مطلب از عطاری یک جم را با نوعی میان وعده ی لذیذ ، به نام گندمک روشن می کنیم . از خواص گرفته ، تا توصیه هایی در خصوص مصرف این خوراکی خوشمزه .

اگر از مصرف کنندگان گندمک هستید که هیچ ، ولی اگر چنانچه از آن استفاده نمیکنید ، با رعایت نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت ، حتما این ماده ی خوراکی را امتحان کنید و از خواص آن بهره مند شوید .

در همین ابتدا ، تکلیفمان را با نوع ویتامین موجود در این نوع بخصوص از تنقلات ، روشن میکنیم ؛ شاید شما هم بدانید که گندمک ، منبع ویتامین B می باشد .

این خوراکی و به بیان بهتر ، این میان وعده ، حاوی ویتامین های گروه B و مواد معدنی و املاحی نظیر آهن ، روی و مس است .

اگر بخواهیم خاصیت ها و ویژگی های مهم گندمک را برشمریم ، می توان به دو مورد زیر اشاره داشت :

1- گندمک یک میان وعده ی بسیار مفید محسوب می شود که صدالبته انرژی زا هم هست .

2- از آنجاییکه گندمک سرشار از فیبر می باشد ، به سلامت دستگاه گوارش بدن نیز کمک می کند .

و اما شاید بد نباشد که چند نکته ی ساده نیز درخصوص میان وعده ی مقوی گندمک با هم مرور کنیم :

1- همانطور که می دانید ، گندمک در دو نوع شور و شیرین تولید می شود که نوع شور آن ، مناسب افرادی که دارای فشار خون هستند نمی باشد و از آن طرف ، نوع شیرین آنهم به دلیل کالری بالا ، مناسب مصرف تمامی افراد نیست ( البته لازم به ذکر است که مصرف گندمک برای افرادی که مشکل و یا بیماری خاصی ندارند ، شامل هیچگونه منع مصرفی نمی باشد . )

2- مخلوط گندمک با شیر ، خیلی بهتر از گندمک خالی است ، زیرا از یک طرف ، گندمک را می توان نوعی غلات کامل دانست و از طرف دیگر هم خود شیر ، یک ماده ی بسیار مغذی محسوب می شود و از این رو ، خواص این میان وعده را دوچندان می کند .

3- از آنجاییکه تمامی افراد یک جامعه ، بر اساس شرایط ، سن و جنسیت خود ، نیازمند به مصرف غلات متفاوتی هستند ( میانگین مصرف غلات در هر شبانه روز ، برای هر فرد ، 6 تا 10 واحد می باشد ) ، گندمک یکی از بهترین موارد در این زمینه است .

مرتبط ها

قالب خبری