جدیدترین مطالب امروز

مرزنگوش نسخه ای بدون تجویز برای بیماری

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : عطاری

مرزنگوش نسخه ای بدون تجویز برای بیماری

مرزنگوش از جمله گیاهان دارویی است که از روغن آن می توان به عنوان گندزدا استفاده کرد ، تهیه پادزهر و مبارزه با بیماری های عفونی از خواص مرزنگوش هستند .

آنتی بیوتیک ها از مهم ترین گروه های دارویی هستند که همان طور که پیش از این گفته شده است علاوه بر اینکه استفاده از آن بدون تجویز پزشک ممنوع است مصرف بیش از اندازه ی آن نیز به سیستم ایمنی آسیب رسانده و مقاومت بدن را نسبت به دوز مورد استفاده بالا می برد . برای کمرنگ کردن این مشکل می توان از جایگزین های گیاهی به عنوان آنتی بیوتیک های صنعتی بهره برد ، مانند مرزنگوش .
طبیعت گیاه مرزنگوش گرم و خشک است و در کنار خواص بسیاری که در زمینه های زیبایی ( درمان لک و جوش ) و دیگر جوانب دارد ، در بخش پزشکی نیز خوب وارد شده است .
روغن مرزنگوش علاوه بر خواصی که برای سلول های مغزی و… به همراه دارد یک روغن گیاهی ضد عفونت نیز شناخته شده است و شاید این ویژگی مرزنگوش را ( ضد عفونت و تقویت کننده ی سیستم دفاعی بدن ) بتوان بارزترین شناسه ی این گیاه دانست .
البته روغن گیاهانی نظیر سیر و سرخارگل نیز مانند مرزنگوش به عنوان آنتی بیوتیک استفاده می شوند که در جای خود مفصل توضیح داده خواهند شد .
از برتری های روغن مرزنگوش در برابر آنتی بیوتیک های شیمیایی این است که مرزنگوش به سیستم گوارش کوچکترین آسیبی وارد نمی کند ، این در حالی است که همراه با استفاده از آنتی بیوتیک های شیمیایی به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی به سیستم گوارش مجبور به رعایت دستور غذایی خاصی هستیم ؛ همچنین قدرت دفاعی بدن را پایین نمی آورد .
روغن مرزنگوش با فاکتور گرفتن از باکتری های مفید بدن ، مستقیما بر روی بخش بیماریزا و باکتری های مخرب تاثیر می گذارد .

مرتبط ها

قالب خبری