جدیدترین مطالب امروز

فلفل قرمز طعم دهنده ای قوی برای انواع غذا ها

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : عطاری

فلفل قرمز طعم دهنده ای قوی برای انواع غذا ها

فلفل قرمز از جمله ادویه جات طعم دهنده ی غذا است که با حذف شدن چربی ها از وعده های غذایی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است ، فلفل قرمز خاصیت های بیشماری دارد

غذا صرفا برای لذت بردن نیست و در هر وعده غذایی باید به مقدار کالری که وارد بدنمان می کنیم توجه داشته باشیم ، اما اغلب مردم دوست دارند از غذا خوردن لذت ببرند ؛ چیزی که به غذا طعم می دهد چربی ها و ادویه جات هستند ؛ گروه چربی ها به دلیل ایجاد اضافه وزن تقریبا در رژیم غذایی کمرنگ تر شده اند و برخی چربی ها را به کل حذف شده اند ؛ در این حالت مهم ترین طعم دهنده ها ادویه جات هستند ، در بین ادویه ها فلفل قرمز به دلیل خاصیت بالا و طعم دهندگی می تواند گزینه مناسبی باشد .

فلفل قرمز از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که به عنوان ادویه ای دلچسب نیز استفاده می شود . اگر بخواهیم تجسم کنیم ، از ترکیب شکل ظاهری بادنجان و فلفل دلمه احتمالا به شکل فلفل قرمز می رسیم ! فلفل قرمز جزو سرده ی فلفل دلمه ای  و خانواده ی بادنجان ها محسوب می شود و این شباهت ظاهری نیز به همین دلیل است . فلفل قرمز از مواد مختلفی تشکیل شده که هر یک از آن ها ویژگی منحصربفردی را به فلفل قرمز می دهند ، به عنوان مثال تندی فلفل قرمز به دلیل وجود ماده ای به نام کپساسین است ، وقتی که فلفل قرمز می خورید دمای بدن شما بالا می رود ، معمولا می گویند گرمایی که فلفل ایجاد می کند به دلیل تندی آن است ، این حرف تا حدودی صحیح است اما دلیل بالا رفتن دمای بدن بعد از خوردن فلفل قرمز تندی آن نیست بلکه دلیل تندی و بالا رفتن دما ، هر دو مربوط به وجود کپساسین است ( هم تندی و هم گرما ) ، این گرما تعریق را زیاد کرده و بدن را خنک می کند ؛ همچنین کپساسین در فلفل نوعی چربی زدا به حساب می آید ، کلسترول را پایین آورده و فشار خون را کنترل می کند ، سبب ساکت شدن درد و کم شدن تورم می شود .

ماده دیگر موجود در فلفل قرمز کپسیکوم ( مانع لخته شدن خون می شود ) می باشد ؛ از جمله تاثیرات مهم کپسیکوم موجود در فلفل قرمز در علم پزشکی ، جلوگیری از رشد سلول های سرطانی بوده است .

فلفل قرمز به تند بودن معروف است ، بر خلاف طعم تند فلفل قرمز و انتظاری که از آن می رود ، اگر فلفل قرمز را بر روی زخم باز بگذارید ، موضع را تحریک نمی کند بلکه سبب بهبود آن می شود ، فلفل قرمز مسکن و ضد درد خوبی است ، درست بالعکس چاشنی های تند مزه ای که تنها طعم می بخشند این گیاه ( فلفل قرمز ) خاصیت های بیشمار دارد .

فلفل قرمز با تاثیر بر روی روده ، برای درمان یبوست خوب است ، اما به تدریج عمل می کند و لازم است در هر وعده غذایی به مقدار متعادل مصرف شود ، سپس بر روی حرکت روده ها تاثیر گذاشته و خاصیت ملین بودن خود را نشان می دهد .

فلفل قرمز سرشار از ویتامین C است و به نام هایی از جمله فلفل گینه ، فلفل دلمه و … نیز خوانده می شوند . فلفل قرمز همچنین برای درمان سرماخوردگی ، بیماری های تنفسی ، درد مفاصل و… بسیار مفید است ؛ اما فلفل قرمز به علت ایجاد ناراحتی در پروستات زیاد توصیه نمی شود .

مرتبط ها

قالب خبری