جدیدترین مطالب امروز

غرور کاذب عامل فاصله میان روابط زناشویی

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : ازدواج و خانواده

غرور کاذب عامل فاصله میان روابط زناشویی

یکی از بدترین و مضرترین خصایص افراد ، غرور کاذب آنهاست . غرور کاذب به خودی خود می تواند میان روابط زناشویی نیز فاصله اندازی کند !

به طور کلی برخی از غرورها ، غرورهای خوبی هستند و نه تنها به کسی صدمه نمی زنند ، بلکه باعث ایجاد و القای حسی رضایت بخش و خوب در وجود افراد می شوند ، ولی برخی از غرورها مانند غرور کاذب ، از انواع مضر غرور است و می تواند هم به دیگران و هم به خود فرد آسیب برساند . یکی از مثالهای بارز در این زمینه ، غرور کاذب میان روابط زناشویی می باشد که در آن زن و مرد حاضر نیستند کمی از موضع مشرفانه ی خود پایین بیایند و به قول معروف از خودگذشتگی داشته باشند .

شاید در بحث و جدلی که میان زوجی دارای غرور کاذب اتفاق افتاده است ، یا هر دوی آنها به یک اندازه مقصر باشند و یا اینکه یکی از طرفین دعوا ، تقصیر بیشتری داشته باشد ، در این حالت چیزی که مسلم است ، وجود غرور کاذب در این دو نفر می باشد ، غروری که شدت و قدرت آن به قدری زیاد است که هیچکدام حاضر نیستند کوتاه بیایند و از آن دست بکشند . در این مواقع ، معمولا دو طرف بازنده هستند و کار به جایی خواهد رسید که احساس می کنند کارشان اشتباه بوده و باید ابراز پشیمانی کنند ولی نمی توانند . به چه دلیل ؟ به دلیل داشتن همین غرور کاذب .

اکثرا ایجاد فاصله بین زن و شوهر به واسطه ی داشتن غرور کاذب ، حس ناخوشایندی را به زوجین غالب می کند و از آنجاییکه از یک طرف خود فرد راضی به شرایط ایجاد شده نیست و از طرفی دیگر غرور کاذب اش نمی گذارد که کار درست را انجام دهد ، در اکثر اوقات با عذاب وجدان همراه خواهد شد .

پس با این حساب خیلی بهتر می شود که کم کم از مقدار غرور کاذب خود کاسته و آن را به غروری مثبت تر تبدیل سازیم تا خدای نکرده مورد مثالی برای ضرب المثل : ” چه زود دیر می شود ! ” نباشیم و بتوانیم قبل از آنکه ، همین ایجاد تدریجی فاصله ها ، زندگیمان را از هم بپاشاند ، علاج واقعه کنیم .

مرتبط ها

قالب خبری