جدیدترین مطالب امروز

عادات بد غذایی را باید ترک کرد وگرنه … !؟

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : نکته ها

عادات بد غذایی را باید ترک کرد وگرنه … !؟

یکی از مشکلات عمده در افراد ، که منجر به ایجاد و بروز بیماری های مختلف هم می شود ، عادات بد غذایی است که برای داشتن بدنی سالم تر ، بایستی آن ها را ترک کنیم .

عادات بد غذایی در افراد گوناگون ، متفاوت است و هر کس ممکن است نوعی از عادات بد غذایی را با خود به دنبال داشته باشد که متأسفانه این عادات بد غذایی روز به روز نیز در حال افزایش می باشد و اگر از امروز پیشرفت آنرا متوقف نکنیم معلوم نیست که آینده چه چیزی در انتظار سلامتی افراد جامعه ی ما باشد ؟

همانطور که می دانید ، یکی از شروط مهم و ضروری داشتن بدنی سالم ، استفاده ی صحیح از منابع و مواد غذایی می باشد که می تواند ضمانتی شود برای مبتلا نشدن به انواع و اقسام بیماری های گوناگون .

در رفتارهایی که منجر به شکل گیری عادات بد غذایی می شود می توان به موارد مختلفی اشاره داشت که برخی از آنها عبارتند از : مصرف بیش از حد نمک ، خوردن آب وسط وعده های غذایی ، نوشابه بر سر سفره های غذا به جای نوشیدنی هایی نظیر دوغ ، روغن و چربی زیاد در غذاها به بهانه ی لذیذتر شدن آن ، استفاده از روغن های جامد به جای روغن هایی مثل روغن کنجد ، روغن زیتون و … ، تند خوردن غذا و درست نجویدن مواد غذایی ، نوشیدن چای بلافاصله بعد از صرف غذا ، مصرف کمتر سبزیجات در وعده های غذایی و غیره که همگی اینها باعث بروز پدیده ای با نام عادات بد غذایی خواهد شد و در پی آن به مرور سلامتی افراد را تحت الشعاع قرار می دهد ، تا آنجاکه شاید گاهی وقتها آنقدر دیر شود که درمانی هم برای آن وجود نداشته باشد .

کم نیستند افرادی که به واسطه ی یکی از همین عادات بد غذایی ، یعنی مصرف بیش از حد نمک ، به پرفشاری خون مبتلا شده و به دنبال آن جان خود را از دست داده اند و یا به واسطه ی قند بالا ، مجبور به خداحافظی با برخی از اعضای بدن خود بوده اند .
اگر همیشه بر این باور باشیم که ” پیشگیری بهتر از درمان است ” و به آن عمل کنیم ، شاید دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نشویم .

یعنی واقعا ارزش دارد که برای خوردن یک وعده غذای چرب و به اصطلاح لذیذ و یا خیلی خوش نمک و مصرف نوشیدنی های بی اساسی مثل نوشابه و …. ، سلامتی خود را به چالش بکشیم ؟ لذتی کوتاه ولی بدنی بیمار ، تنها نتیجه ی عادات بد غذایی است !

ضمنا این را هم فراموش نکنید که عادت به مصرف مداوم و با فاصله ی کوتاه غذاهای فست فودی ، به جای غذاهای متنوع و مفید خانگی ، یکی از بدترین نوع عادات بد غذایی می باشد که امیدواریم لااقل شما از آن اجتناب کنید .

مرتبط ها

قالب خبری