جدیدترین مطالب امروز

شفاف سازی ارتباط دختر و پسر جهت کم کردن آسیب های فردی

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : ازدواج و خانواده

شفاف سازی ارتباط دختر و پسر جهت کم کردن آسیب های فردی

ارتباط دختر و پسر علاوه بر جامعه در دنیای مجازی امری اجتناب ناپذیراست به همین دلیل شناخت رفتار صحیح در این زمینه می تواند تا حد امکان از آسیب های فردی بکاهد .

امروزه گسترش ابزارهای ارتباط جمعی به طور چشمگیری افزایش یافته است ، تلگرام ، واتسآپ ، لاین و علاوه بر این موارد ایجاد شبکه های اجتماعی که صرفا متکی بر دارا بودن مجوزهایی محدود به فعالیت یک سایت محیط به ظاهر امنی را برای کاربر تداعی می کنند ؛ اینکه به جوانان خود بگوییم در چنین اجتماع هایی با چه اشخاصی وارد ارتباط شوید و یا محیط را صرفا مکانی برای تفریح بدانید به طور مطلق دست هیچ شخصی نیست ؛ چه بهتر که آشنایی هایی با نیت تشکیل خانواده در جامعه ی واقعی به وقوع بپیوندد و علل این توصیه نیز کم و انگشت شمار نیست ؛ اکنون با این نگرش که تمام جوامع اعم از مجازی و حقیقی از نظر آسیب رسانی شرایط برابر دارند وارد بررسی اصول ارتباط دختر و پسر شده تا بدانیم چگونه می توان شخص را با آموزش های کاربردی در چنین آشنایی هایی از آسیب های فردی دور نگاه داشت .

قدم اول در ارتباط دختر و پسر مشخص بودن نیت دوستی ویا به بیانی صحیح ارتباط اجتماعی است ؛ گاهی دو نفر در یک محیط کاری با یکدیگر آشنا شده و با دید همکار جهت تبادل اطلاعات کاری و علمی وارد بحث می شوند ، اینکه یک نفر از طرفین با اتکا به رد و بدل شدن یک شماره و یا هدیه و… از سمت همکار خویش ذهنیتی خارج از ارتباط کاری را برای خود ایجاد کند صحیح نیست . به طور کلی ارتباط دختر و پسر باید کاملا برای طرفین روشن و شفاف باشد ؛ اینکه هدف ارتباط کاری ، درسی و… است لازم و ضروری است . با این کار وابستگی های عاطفی گذرا و پیامدهای بعد از آن به حداقل خواهد رسید . حتی در مواردی که در یک ارتباط معمولی علاقه در حال شکل گیری است ، اگر این علاقه از سمت پسر ایجاد شده است لازم است مطرح شده و به طور مخفیانه پیشروی نکند و اگر تغییر احساس از سوی دختر است باید کنترل شده و در این راستا شاید لازم باشد ارتباط اشخاص قطع شده و یا با دید واقع بینانه تری ادامه یابد .

مشورت کردن کلید کامیابی !

در این مقاله با نگاه مثبت به ارتباط دختر و پسر پیش می رویم ، با این فرض که اشخاص حاضر در روابط تمثیلی ما از سلامت شخصیتی و روانی کامل برخوردار هستند و خانواده ها در جریان ارتباط فرزندان خود قرار دارند . وقتی ارتباط دختر و پسر عاری از سلامت روحی و روانی در طرفین باشد و یا هر یک از اشخاص از نظر شخصیتی به رشد کامل نرسیده باشد به مراتب رفتارها و ناهنجاری هایی را از خود بروز خواهد داد که رابطه را به سمتی نا متعارف و مسموم هدایت خواهد کرد و در مثبت ترین حالت ممکن این ارتباط از سمت یکی از طرفین قطع خواهد شد . بنابراین ارتباط دختر و پسر باید زمانی شکل گیرد که هر فرد با سلامت کامل عقل و خارج از مقوله های کودکانه و سطحی اقدام به آشنایی نموده است و از طرفی آگاهی خانواده از این گونه رفت و آمد ها نه تنها مشکل ساز نخواهد بود بلکه می توانند در موانع موجود در مسیر راهنمایان خوبی باشند . قطعا والدین تا جایی که ارتباط به سلامت روحی و جسمی شما صدمه وارد نکند حامی و همراه خواهند بود .

ارتباط دختر و پسر یک مشکل عظیم نیست !

شاید از نظر شما ارتباط با جنس مخالف آنقدرها که مورد بحث واقع می شود حاد نباشد ؛ توجه داشته باشید که فرهنگ حاکم بر اجتماع و خانواده حرف اول را می زند ؛ فردی که از سلامت عقل و روح برخوردار است لزومی به قانون شکنی نمی بیند . شخصی که در یک مجموعه با قوانین مشخص قرار گرفته است یا ملزم به رعایت است و یا ترک گروه ! این گروه می تواند یک گروه دوستانه باشد یا یک اجتماع بزرگ تر و به بیانی کشور ! بنابراین اگر احساس می کنید نیاز به ارتباط تعریف نشده ای دارید باید به گونه ای باشد که نظم اجتماعی و در مجموعه کوچک تر سلامت خانواده را برهم نزند و این نیازمند کنترل شدید فرد بر افتار خویشتن است . اگر می خواهید ارتباط دختر و پسر را خارج از کنترل و به نحوی دیگر تعریف کنید می توانید این کار را پس از تشکیل خانواده در حریم شخصی خود به مرحله عمل برسانید و تا پیش از آن بهتر است اینگونه آشنایی هایی را همراه با عرف و شان خانواده و اجتماع خود پیش ببرید .

مرتبط ها

قالب خبری