جدیدترین مطالب امروز

روغن بابونه تسکین دهنده مشکلات جسمی و روحی

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : عطاری

روغن بابونه تسکین دهنده مشکلات جسمی و روحی

روغن بابونه از جمله روغن هایی است که برای تسکین درد های مفصلی ، عضلانی و… مورد استفاده قرار می گیرد همچنین عطر این روغن آرام بخش اعصاب نیز بشمار می رود .

امروزه افراد زیادی از درد عضلات و یا مفاصل و… گلایه می کنند ، گاهی حتی مصرف دارو هایی که پزشک تجویز کرده و رعایت مراقبت های لازم از درد آن ها نمی کاهد ؛ چیزی که اکثر افراد در مواجهه با این گونه درد ها حتما امتحان می کنند انواع روغن ها ( شترمرغ ، مار و… ) است ، اما روغنی که کمتر به آن پرداخته شده و حتی افراد با شنیدن نام آن متعجب می شوند روغن بابونه است ؛ هرچند از دم کرده ی این گیاه و یا دیگر مشتقات آن به وفور استفاده می شود .

بابونه گیاهی بوته مانند با ارتفاعی کم است و گل های آن در دو رنگ سفید و زرد رشد می کنند ، البته گیاه بابونه دو نوع دارد که تا کنون یک نوع آن در ایران کشت شده .

مصرف نه تنها روغن بابونه بلکه تمام روغن هایی که می توان از آن ها به صورت موضعی استفاده کرد روش خاصی دارد ، اغلب افراد مقدار زیاد این روغن ها را بر اندام خود ریخته و کمی با دست پخش می کنند و انتظار دارند وضعیتشان بهتر شود ، روغن بابونه کلا دیر تر از دیگر روغن ها اثر می کند و این به دلیل اثر تدریجی آن است که بسیار مفید و قابل درک می باشد ، روغن بابونه را این گونه مصرف کنید که به اندازه ی یک قاشق غذاخوری آن را بر روی موضع مورد نظر ریخته و با فشاری ملایم اندام مورد نظر را ماساژ دهید ، تا جایی که چربی روغن از بین برود و کاملا جذب اندام شود ، بد نیست بعد از مصرف محل مورد نظر را از باد مستقیم دور نگاه دارید تا گرم بماند .

روغن بابونه تسکین دهنده ای است که برای انسان در هر سنی ( از نوزادی تا سالمندی ) مفید بوده و منع مصرف ندارد ، به علت خاصیت آرام بخش بودن روغن بابونه عطر روغن آن بر خلاف اکثر روغن های موضعی موجود در بازار آزار دهنده نبوده بلکه حتی در آرام کردن اعصاب موثر است .

روغن بابونه همچنین ضد باکتری و ضدعفونی کننده هم بشمار می رود ، حتی برای جوش ها نیز می توان از آن استفاده کرد و چون از دیگر خواص روغن بابونه سرعت بخشیدن به رشد سلول های پوستی است می تواند در بهبود مشکلات پوستی ( جای زخم و… ) مفید واقع شود .

علاوه بر خواص ذکر شده برای روغن بابونه ، خود گیاه به تنهایی می تواند در زمینه های مختلف ( درمان مشکلات قلبی عروقی ، گوارشی و… ) مورد استفاده قرار بگیرد که در مطالب بعدی برایتان مفصلا توضیح خواهیم داد .

مرتبط ها

قالب خبری