جدیدترین مطالب امروز

خانه داری مدرن را با روشهای بسیار ساده تجربه کنید !

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : دانستنیها

خانه داری مدرن را با روشهای بسیار ساده تجربه کنید !

خانه داری مدرن با روش های ساده ، شاید راه حل مناسبی برای ایجاد یک حس تفاوت میان کدبانوهای ایرانی باشد . کدبانوهایی که نمونه ای بارز در دنیا هستند .

خانه داری و هنر خانه داری به مجموعه کارهای چندمنظوره ای گفته می شود که یک کدبانوی خانه دار آنها را می شناسد و به کار می بندد .

همانطور که می دانید یکی از اصول خانه داری مدرن ، استفاده ی حداکثری از وسایلی می باشد که درظاهر غیر قابل استفاده و به اصطلاح دورریختنی اند . در ادامه 4 روش و نمونه ی بسیار ساده را برای استفاده ی بهینه تر از وسایل دورریختنی و درظاهر غیر قابل استفاده خواهید آموخت که می تواند به شما در رعایت یکی از اصول خانه داری مدرن کمک کند .

یکی از این روش ها ، استفاده از جعبه ی نوار کاست های قدیمی می باشد ؛ شما می توانید از این جعبه ها برای نگهداری و مراقبت از وسایلی که مورد نیازتان هست و بی ارتباط با وسایل صوتی هم نیستند ، استفاده کنید ( نظیر : هندزفری ، هدفون و … ) که با این کار علاوه بر تعیین جایگاه مشخصی برای آنها و همچنین حمل و نقل آسان ، توانسته اید یک وسیله ی کاملا بی استفاده را تبدیل به وسیله ای کارآمد سازید و قدمی مثبت در جهت خانه داری مدرن بردارید .

روش دیگری که می شود برای خانه داری مدرن استفاده کرد تبدیل جعبه ی دستمال کاغذی به جعبه ی کیسه زباله است ؛ شما می ‌توانید از جعبه ی دستمال کاغذی‌ تان برای نگهداری کیسه ‌های زباله استفاده کنید و کیسه‌ ها را به‌ گونه‌ ای در آن قرار دهید که مانند زمانی که از دستمال کاغذی استفاده می ‌کردید بتوانید از شیار روی جعبه ، کیسه‌ ها را بیرون بکشید . این کار باعث می شود که جعبه های دستمال کاغذی بلااستفاده به کارگرفته شود و از طرفی ظاهری زیباتر و منظم تر به محل نگهداری کیسه زباله های شما بدهد .

روش سوم برای رعایت یکی از اصول خانه داری مدرن ، قابل استفاده کردن جعبه ها و قوطی های کبریت می باشد ؛ برای اینکار کافیست جعبه ها و قوطی های کبریتی که از نظر شکل و ظاهر از بقیه ی قوطی کبریت ها بهتر هستند را نگهدارید و از آنها برای نگهداری سوزن ته گرد ، کلیپس کاغذ ، دکمه‌ های کوچک و درشت و وسایلی از این قبیل استفاده کنید. به این ترتیب می ‌توانید بدون صرف حتی یک ریال هزینه ، صاحب یک قوطی کوچک از وسایل ریز و کوچک خیاطی شوید. البته با کمی به خرج دادن سلیقه نیز می توانید این قوطی ها و جعبه ها را تزئین کنید تا جذابیت آن را دوچندان سازید .

و به عنوان آخرین روش و نمونه برای یک خانه داری مدرن ، استفاده از استوانه ی مقوایی درون دستمال کاغذی و کاغذ دستشویی است که می تواند یکی از بهترین گزینه‌ ها برای نگهداری کلیپس ‌ها و همچنین کش‌ های سر باشد . با کمک این استوانه های مقوایی از خرید جعبه‌ های نگهداری کلیپس و کش بی ‌نیاز خواهید شد. از این استوانه ها می توانید روی میز آرایشتان استفاده کنید .

در آخر ذکر این نکته شاید خالی از لطف نباشد که 4 روش بالا ، از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین روش های خانه داری مدرن هستند که حتی ممکن است برای برخی جذابیت چندانی هم نداشته باشند ، ولی هدف از بیان 4 روش فوق ، فقط ذکر نمونه هایی بود که افراد بدانند از تمام وسیله های اطراف خود ( حتی ساده ترین و بی ارزش ترین و پیش پا افتاده ترین ها ) هم می توانند استفاده های مفیدی ببرند ، البته به این شرط که عادت نکرده باشیم برای هر چیز کوچک و بزرگی ، سریع دست در جیب شویم و پول خرج کنیم و حاضر نباشیم کمی خلاقیت ، برای بهتر و ساده تر زندگی کردن به خرج دهیم .

تعدد برخی از اجناس چینی موجود در بازار که دقیقا برای چنین مصارفی مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار هم فانتزی هستند و خیلی ها نیز ترجیح می دهند از آنها استفاده کنند ، با ساده ترین ایده ها و خلاقیت ها شکل گرفته اند ، که مطمئنا اگر ما هم بخواهیم می توانیم وسیله هایی به مراتب زیباتر و جذاب تر را ، حداقل برای رفع نیاز شخصی خود ساخته و استفاده کنیم .

نوآوری و خلاقیت ذهن خود را دست کم نگیرید .

مرتبط ها

قالب خبری