جدیدترین مطالب امروز

تنها یک مرتبه خانه تکانی کنید نه بیشتر

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : نکته ها

تنها یک مرتبه خانه تکانی کنید نه بیشتر

احتمالا پیش آمده که بعد از خانه تکانی مجددا لازم است بخشی از منزل را مانند سرویس های بهداشتی مرتبا شستشو دهید ، در این مطلب به رفع این مشکل می پردازیم .

یلدا نیز گذشت و وارد آخرین سه ماهه ی سال شده ایم ، اندک اندک خانواده ها درگیر خانه تکانی می شوند تا حال و هوای منزل را با فرا رسیدن سال نو متناسب کنند ، این مطلب برای خانم هایی که مشغله ی آن ها اجازه ی خانه تکانی در ماه آخر سال را نمی دهد بسیار مفید می باشد .
سرویس بهداشتی خود را تمیز کرده و مطمئن باشید که به این زودی ها کثیف نمی شود ! اکثر افراد از بوی بد سرویس بهداشتی ( حمام یا توالت ) شکایت می کنند و این مسئله که در فواصل زمانی کوتاه باید دست به شستشوی مجددا بزنند آن ها را آزار می دهد . دستبکار شوید و یک بخش از خانه تکانی را انجام دهید ، حمام و توالت خود را شستشو داده و با رعایت نکات زیر برای مدت طولانی تری از پاکیزگی آن ها لذت ببرید :
پس از استحمام هواکش حمام را روشن بگذارید و یا پنجره ی موجود در آن را برای خارج شدن بخار موجود باز بگذارید ، با این کار از لک شدن دیواره ها جلوگیری کرده اید . هر دوهفته یکبار در چاه حمام و توالت وایتکس بریزید ، این کار بوی بد موجود در چاه را از بین می برد . اگر برای جداکردن رختکن از بخش استحمام از پرده استفاده می کنید ، بعد از هر دوره استحمام پرده را کاملا باز بگذارید تا نم موجود در آن محلی برای تشکیل جرم و انواع باکتری نشود و در انتها بعد از هربار استفاده کردن از توالت ، شلنگ آب را دورتادور سنگ بگیرید تا گرد و پرز های احتمالی سخت نشده و دفع شوند .
برای تمیز کردن کف آشپزخانه و یا میط هایی با کفپوش سرامیک که بعد از خانه تکانی به مراتب زودتر از بخش های دیگر کثیف می شوند ( حتی شاید هر روز ) از محلول آب و الکل یا آب و مقداری پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید ، البته معمولا بعد از یک دوره شستشوی مفصل با مواد شوینده ی قوی ( مواد شوینده باید به مقدار اندک در حجم بالایی از آب مورد استفاده قرار بگیرند ) ، استفاده از یک اسفنج نمناک در هرروز مانع از تجمع جرم می شود .
اگر با کمبود وقت در خانه تکانی مواجه شدید با محلول های مناسب سطوح مورد نیاز را در کمترین زمان برق بیندازید . در این راستا لازم است برای پاک کردن شیشه ها از مقداری صابون مایع مخلوط در آب استفاده کنید و معجزه ی آن را ببینید ( سطوح را با اسفنج تمیز پاک کنید ) . برای پاک کردن اجسام مسی از محلول آب ، لیمو و نمک استفاده کنید .
برای آن که هنگام خانه تکانی مجبور نباشید دو مرتبه یخچال خود را تمیز کنید و در ایام نوروز از بوی نم آن رنج نبرید برای کشوی سیب زمینی ، پیاز یا میوه های خود از کفپوش روزنامه ای بهره ببرید ، با این کار نم موجود در محیط را گرفته و مانع از ایجاد قارچ و بوی نامطبوع می شوید .

مرتبط ها

قالب خبری