جدیدترین مطالب امروز

تعویض مسواک ها با آغاز هر فصل در طبیعت

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : نکته ها

تعویض مسواک ها با آغاز هر فصل در طبیعت

تعویض مسواک معمولا زمانی ضروری است که دانه ها شروع به تغییر رنگ می کنند ، برای اطمینان از بهداشت فردی ، بهتر است مسواکتان را در آغاز هر فصل تعویض کنید .

چه زمانی لازم است مسواک خود را تعویض کنید ؟ وقتی دانه های برس مسواک یکی یکی شروع به ریختن می کند ؟ یا احتمالا شکل ظاهری خود را از دست می دهد یا دست تقدیر به یاریتان آمده و مسواک می شکند ؟! اگر بدانید چه تعداد باکتری بر روی مسواک شما خانه می کنند قطعا اصول مسواک زدن و مراقبت از دندان هایتان را بدون وجود فشارهای بیرونی رعایت می کنید و کار تعویض مسواک را به عوامل خارجی وابسته نخواهید کرد ، هرچند که وجود باکتری های موجود بر سطح مسواک برای دندان ها و بهداشت دهان تهدید کننده نیستند اما رعایت نکردن یک سری مسائل می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد .

پیش از آنکه زمان تعویض مسواک فرا برسد ، در حین استفاده های روزانه از آن لازم است یکسری نکات را رعایت کنید :

پس از هر دوره مسواک زدن ، مسواکتان را کاملا شسته و در مجاورت هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود ، سپس درپوش آن را بگذارید ؛ اگر لازم می دانید جهت پاکسازی مسواکتان از شستشوی بیشتر استفاده کنید لطفا دور مایع ظرفشویی را خط بکشید ، فکر استفاده از مایکروویو را نیز از سرتان بیرون کنید ! تنها مقداری دهانشویه برای این کار کفایت می کند و این به دلیل وجود مقداری الکل و خاصیت ضدباکتری این محلول ها می باشد .

و اما زمان تعویض مسواک چه موقع است ؟

اکثر افراد عقیده دارند زمانی که دانه های برس مسواک از حالت عمودی خارج می شود زمان تعویض آن فرا رسیده است ، حال ما روشی دیگر را ارائه می دهیم ، زمانی که مسواکی را خریداری می کنید دسته ای از برس ها رنگی متفاوت دارند ، بهتر است این نوع مسواک ها را خریداری کنید و از حالت رنگ برس ها زمان تعویض آن را تشخیص دهید ؛ زمانی که چند میلیمتر از رنگ سر برس های مسواکتان رفت ، زمان تعویض آن فرا رسیده است و بهتر است مسواک جدیدی خریداری کنید . گاهی نیز برس مسواک ها به کل شروع به تغییر رنگ می کنند ، که این نوع مسواک ها عالی ترین هستند .

در خصوص مسواک های برقی بهتر است زمان تعویض هر 3 ماه یکبار باشد ، به طور میانگین مسواک های معمولی را نیز با شروع هر فصل تعویض کنید تا نگران بروز مسائل بهداشتی نباشید .

اگر زمانی که یک مسواک را دراختیار دارید دچار سرماخوردگی می شوید ، راهی بغیر از تعویض مسواک هم وجود دارد و آن این است که بگذارید برس های مسواک از فاصله ی یک استفاده تا مصرف مجدد کاملا خشک شوند تا باکتری ها به طور کامل از بین بروند وزمینه های سرماخوردگی مجدد را فراهم نکنند .

مرتبط ها

قالب خبری