جدیدترین مطالب امروز

بیبی چک و کنترل حاملگی بعد از چهارده روز

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : نکته ها

بیبی چک و کنترل حاملگی بعد از چهارده روز

بیبی چک از راحت ترین روش های تست بارداری برای خانم های خانه دار است ، استفاده از بیبی چک و اطمینان از جواب حاصل شده به رعایت اصول مصرف بستگی دارد .

با عقب افتادن عادت ماهانه بسیاری از خانم های خانه دار برای اطمینان از حاملگی اقدام به استفاده از بیبی چک می کنند ، بیبی چک از راحت ترین روش هایی است که مدت طولانی جهت تشخیص خانگی بارداری مورد استفاده خانم ها قرار می گیرد . هرچند برای تشخیص زنده یا مرده بودن جنین و مواردی از این دست نیاز به آزمایش خون ( در چند دوره ) و سونوگرافی و… است اما برای پرهیز از فعالیت های سنگین و اطمینان خاطر از دلیل عقب افتادن عادت ماهانه می توان از بیبی چک کمک گرفت .

اساس کار بیبی چک به این صورت است که هورمونی را در ادرار شخص حامله تشخیص می دهد ، این هورمون ( HCG ) توسط جفت که پس از لقاح بوجود می آید ، در بدن تولید شده و در ادرار قابل ردگیری می باشد . برای این منظور ( تشخیص HCG در ادرار ) باید دوهفته از لقاح گذشته باشد ، اگر از آزمایش خون جهت تشخیص حاملگی استفاده می کنید گذشت 11 روز کافیست .

بنابراین بیبی چک با اندازه گیری مقدار HCG موجود در ادرار به تشخیص حاملگی کمک می کند ، اما چه ادراری !؟

بهترین نمونه برای انجام تست ، اول صبح و ناشتا می باشد ، چراکه میزان HCG در آن زمان بیش از هر زمان دیگری است ؛ بهتر است برای انجام تست ادرار در ظرفی تمیز ( لیوان یکبار مصرف ) جمع آوری شود . بعد از طی مراحل فوق لازم است نوار بیبی چک را از بسته خارج کرده و تا خط Max در ادرار فرو ببرید ( بیش از حد تعیین شده نوار را وارد محتوا نکنید ) ؛ سه ثانیه زمان کافیست ؛ نوار را خارج کرده و به حالت افقی بر روی دهانه ی لیوان قرار دهید .

نوارهای بیبی چک باید تنها زمان استفاده از بسته بندی خارج شوند ، لازم به بیان نیست که این نوارها تنها برای یکبار قابل استفاده هستند . دلیل بسته بندی آن ها علاوه بر حفظ بهداشت و تاثیر نگرفتن از مواد پراکنده در محیط ، جلوگیری از جذب رطوبت است ، چراکه بیبی چک به این مورد حساس بوده ودارای قدرت فوق العاده ای در جذب رطوبت می باشد .

با هم به سراغ نتیجه و تفسیر واکنش بروز کرده از بیبی چک می رویم :

اگر سرطان دارید ( هرنوعی ) نتیجه گیری بهتر است توسط پزشک صورت بگیرد ، در غیر این صورت با ما همراه باشید .

نتیجه به صورت نوار های رنگی با شدت مختلف ( بسته به طول زمان بارداری ) بر روی بیبی چک ظاهر می شود ، برای این منظور حداکثر 10 دقیقه زمان لازم است ، هر نتیجه ای که بعد از 10 دقیقه ظاهر شود ارزش نداشته و منفی به حساب می آید .

بهترین حالت زمانی است که بعد از 40 ثانیه دو خط قرمز بر روی نوار بیبی چک دیده می شود . در مواقعی که 5 تا 10 دقیقه دیده شدن رنگ زمان می برد توصیه می شود تست را چند روز بعد نیز مجددا تکرار کنید . اگر در ناحیه ی کنترل یا پایین تر نیز دونوار رنگی مشاهده کردید پاسخ تست مثبت است ( یک نوار رنگی در ناحیه ی کنترل منفی تلقی می شود ) .

برای استفاده ی موثر از بیبی چک لازم است زمان قاعدگی خود را بدانید ؛ اگر 4 روز تاخیر در قاعدگی خود مشاهده کردید می توانید از بیبی چک استفاده کنید همچنین استفاده از بیبی چک 20 تا 25 روز بعد از آخرین دوره ی قاعدگی نیز می تواند پاسخ مورد قبولی را ارائه دهد .

اگر از دارو استفاده می کنید و یا عفونت ادراری دارید ممکن است پاسخ تست شما مثبت شود ؛ استفاده اشتباه از بیبی چک و بیماری های خاص نیز درصد نشان دادن نتیجه ی مثبت را بالا می برند .

به امید گرم شدن دامن پرمهر بانوان ایرانی به وجود پربرکت نوزاد ، این فرشته های آسمانی ، شما را به خدا می سپاریم .

مرتبط ها

قالب خبری