جدیدترین مطالب امروز

بهداشت روده ها با رعایت نکاتی از جنس طب سنتی

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : نکته ها

بهداشت روده ها با رعایت نکاتی از جنس طب سنتی

طب سنتی ، قدیمی ترین طب موجود در حیات بشر است و برای هر مشکل و بیماری راهکاری دارد . اینبار ، نکات مربوط به بهداشت روده ها را با این طب ، خواهیم آموخت .

همانطور که می دانید ، دستگاه گوارش انسان ، یکی از قسمت های پیچیده و صدالبته حساس بدن می باشد ، طوریکه به راحتی می تواند تحت تأثیر قرار گیرد و به سرعت آلوده گردد ! امروز با شماییم تا با بازگو کردن نکاتی ساده ، روش ضدعفونی ساختن این دستگاه حیاتی بدن و در پی آن ، بهداشت روده ها را فراگیریم .

از آنجاییکه دستگاه گوارش ما ، دائما در حال تکاپو و فعالیت می باشد ، به همان نسبت نیز می تواند حاوی انگل ها و میکروب های زیادی گردد ؛ برخی از عواملی که می تواند به آلوده ساختن دستگاه گوارش بیانجامد : خوردن غذاهای مانده ، مصرف میوه و سبزیجات نشسته و آلوده و حتی استفاده از ظروف آلوده است که در نتیجه ، باعث بروز عفونت های انگلی شده و در نهایت به ایجاد مشکلات گوارشی ، بوی بد دهان ، اسهال ، استفراغ ، نفخ ، دردهای ناحیه ی لگن و شکم و همچنین یبوست ختم می گردد .

حال اگر احیانا به آلودگی های دستگاه گوارش و مشکلات گوارشی مبتلا شدیم ، راه حل درمانی آن چیست ؟

اولین راه حلی که ممکن است به ذهن عده ی زیادی از افراد برسد ، استفاده از داروهای شیمیایی است ، ولی ما در بخش بهداشت و سلامت یک جم ، به شما توصیه می کنیم که برای بهداشت روده ها و سالم سازی دستگاه گوارش ، ابتدا از روش های گیاهی و طب سنتی بهره ببرید و درصورت نتیجه نگرفتن ، داروهای شیمیایی را مورد مصرف قرار دهید .

با نکاتی که در ادامه میگوییم همراه ما باشید :

1- وقتی انگل ها و باکتریها به دستگاه گوارش شما و روده ها ورود پیدا میکنند ، به منظور ضدعفونی کردن این نواحی و به دنبال آن بهداشت روده ها ، بایستی در وهله ی اول ، تا چند ساعت ، هیچ ماده ی غذایی مصرف نکنید تا این موجودات ریز و آلوده ، نتوانند تغذیه داشته باشند و به مرور ضعیف شوند .

2- گیاه میخک را با آب بجوشانید و روزانه به مدت 10 روز ، با شکم خالی ، آن را بنوشید ، این کار باعث می شود که پس از مدت زمان کوتاهی ، انگل ها و باکتریهای موجود در روده ها و دستگاه گوارش ، به راحتی و از طریق مدفوع از بدنتان خارج شوند . ( البته نکته ای که در خصوص استفاده از گیاه میخک وجود دارد این است که اگر طعم آن را دوست نداشتید ، می توانید کمی عسل به منظور خوش طعم تر کردن آن ، به جوشانده اش اضافه کنید )

3- حتی می توانید به منظور بهداشت روده ها و ضدعفونی ساختن دستگاه گوارش ، از دانه های پایاپا و یا کدوحلوایی نیز استفاده نمایید .

با رعایت نکات و معرفی داروهای گیاهی که در بالا اشاره شد ، می توانید تا حد زیادی بهداشت روده ها و سلامت دستگاه گوارش خود را بازیابی کنید .

مرتبط ها

قالب خبری