جدیدترین مطالب امروز

اینبار عناب به شکل کیک و شربت و حتی پاستیل

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : عطاری

اینبار عناب به شکل کیک و شربت و حتی پاستیل

میوه ی درخت عناب کوچک و سبز است ، این میوه که آماده ی برداشت می شود کاملا تغییر شکل داده و تیره رنگ و چروک می شود ، تا جاییکه توان آن را خرمای کوچک نامید .

عناب از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه به کنار است و البته در تقسیم بندی های علمی در سرده ی کنار جای داده شده است . عناب به صورت درخت رشد می کند و معمولا مناطق گرم را برای شکوفا کردن خود انتخاب می کند و دارای طبع معتدل و مرطوب می باشد ،.

. میوه ی درخت عناب که خواص دارویی بسیاری دارد در فصل پاییز کاملا رسیده و از رنگ سبز به رنگ مایل به قرمز و قهوه ای می رسد .

عناب شیرین است و پر خاصیت ، بسیاری از همین دو ویژگی سود جسته و بجای مصرف قند همراه با چای ، از عناب استفاده می کنند ، همچنین در مواقع مختلف می توان از شربت عناب استفاده کرد و آن را جایگزینی برای شربت های مضر گوناگون دانست ؛ از دیگز محصولی که از عناب بدست می آید می توان به سرکه ی عناب اشاره کرد .

برای رفع خارش بدن بجای استفاده از قرص های ضد خارش و خواب آور مانند هیدروکسیزین ، می توانید از عناب استفاده کنید .

اگر پرخاشگر و اصطلاحا زودجوش هستید ، عناب می تواند در کنترل کردن رفتار به عنوان یک آرامبخش به خوبی نقش ایفا کند ، همچنین عناب با تصفیه کردن خون وهمچنین خون سازی ، رنگ پوست ، مخصوصا چهره را باز می کند .

عناب شاید اولین میوه ای باشد که از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند ، همچنین ویژگی عناب در سرعت بخشیدن به رشد و جایگزینی سلول ها ، باعث جلوگیری از بروز سرطان می شود و حتی زخم های موجود را نیز سریعتر التیام می بخشد .

امروزه در جاهای مختلف از فر آورده های مختلف عناب مانند چای یا حتی کیک عناب هم استفاده می شود ، این دانه ی خوراکی ملین نیز می باشد .

علاوه بر میوه ی درخت عناب ، از برگ آن نیز برای مصارف گوناگون به صورت جوشانده استفاده می شود .

برای پایین آوردن چربی و قند خون می توانید شب چند دانه عناب را به همراه یک عدد آلوی خشک شده در عرق کاسنی خیس کنید و صبح تمام محتویات را بجوشانید و جوشانده را میل کنید ، عناب به صورت مجزا لعاب زیادی تولید می کند .

عناب برای عملکرد مغز ، قلب و معده نیز مفید است ، اگر در فصل تابستان از شربت عناب استفاده کنید ، می بینید که حرارت بدن تا چه حد پایین می آید .

مانند روش استفاده ای که پیش تر از این بیان شد ، برای درمان بیماری های مختلف ، عناب روش مصرف متفاوتی دارد ، البته مصرف عناب تاثیرات مثبت خود را بر جای می گذارد ، روش مصرف باعث می شود نتیجه ی دلخواه سریعتر حاصل شود .

مرتبط ها

قالب خبری