جدیدترین مطالب امروز

اگزما در اطراف واژن و حواشی گوناگون آن !

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : نکته ها

اگزما در اطراف واژن و حواشی گوناگون آن !

به طور کلی ، بروز اگزما در هر ناحیه ای از بدن که ظاهر شود ، میتواند آزاردهنده باشد ، مخصوصا اگر در اطراف واژن و یا همان دستگاه تناسلی بانوان ظهور و بروز پیدا کند .

همانطور که می دانید ، اولین و بارزترین نشانه ی وجود اگزما ، خارش است ؛ خارشی که گاها می تواند همراه با درد باشد ( البته در موارد پیشرفته تر بیماری ) ، خارشی که از اگزما به وجود می آید ، منجر به ایجاد التهابی شده که این التهاب ، معمولا با راش های پوستی و یا لکه های غیرعادی همراه است .

چنانچه بانوان با بروز اگزما در ناحیه ی واژن مواجه شوند ، به طور حتم تحمل این شرایط برایشان بسیار سخت خواهد بود ، زیرا علاوه بر خارش در آن ناحیه ، التهاب و خشکی پوست ناشی از آن نیز بسیار اذیت کننده می باشد .

به گفته ی متخصصان این حوزه ، بروز بیماری پوستی اگزما ، به دلیل اختلال در سیستم ایمنی بدن رخ می دهد ، ولی نمی توان عامل مشخصی را برای بروز آن مشخص نمود .

در ادامه با دو نکته ای که در مورد بروز اگزما باید به آن توجه داشته باشید ، آشنا خواهید شد :

1- اگر در هر شرایطی ، با چنین حالت‌ هایی مواجه شدید ، حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید ، زیرا معمولا استفاده از استروئیدهای موضعی و یا عوض کردن محصولات بهداشتی و آرایشی ، می‌ تواند به تسکین درد و ناراحتی ناشی از اگزما کمک کند . ( لازم به ذکر است که استروئیدهای موضعی ، نوعی سرکوب ‌کننده سیستم ایمنی هستند که به سیستم ایمنی کمک می‌ کنند )

2- ضمنا اگر به اگزما مبتلا شدید ، سعی کنید حتی الامکان از برخی محصولات مثل صابون‌ ها ، پاک‌ کننده ها و… که باعث تشدید التهاب پوستی در این شرایط می شوند ، هرگز استفاده نکنید ، زیرا این محصولات کاری جز بدتر کردن اوضاع و شرایط بیماری برای شما انجام نمی دهند .

مرتبط ها

قالب خبری