جدیدترین مطالب امروز

استفاده از پیاز به عنوان وعده غذایی

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : نکته ها

استفاده از پیاز به عنوان وعده غذایی

امروزه پیاز را در کنار وعده غذایی به دلیل میکروب کش بودن آن استفاده می کنند در صورتی که خواص دیگری نیز دارد و در مصر به عنوان وعده ی اصلی غذایی استفاده می شد

پیاز از جمله گیاهانی است با برگ هایی استوانه ای شکل که در رشد آن دما و طول روز بسیار تاثیر گذار است ، در واقع بر اساس همین فاکتور ها پیاز به سه گونه تقسیم بندی می شود ( روز بلند ، روز متوسط ، روز کوتاه ) .

معمولا با ویژگی میکروب کش بودن پیاز آشنایی داریم ، این موضوع بی اهمیت نیست و به دلیل مواد آنتی بیوتیک موجود در پیاز است که سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند ؛ علاوه بر این پیاز سرشار از گوگرد است که موجب ضد عفونی کردن خون و شش ها می شود ، اما ارزش های غذایی دیگری هم دارد مثلا دارا بودن قند ها ، ویتامین ها ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم و… ) ، به همین دلیل هم در زمان های دور ( ابتدای پیدایش پیاز ) مردم مصر از آن به عنوان یک وعده ی غذایی استفاده می کردند .

کودکان عمدتا علاقه ای به خوردن پیاز از خود نشان نمی دهند شاید علت این امر تند بودن پیاز است و یا بوی نه چندان مطبوع آن یا… در این بین انگشت شمار کودکانی هستند که با علاقه به خوردن پیاز در کنار وعده غذایی یا جدا گانه می پردازند ، پیشنهاد می شود همانطور که با تعریف های زیبا انواع کار ها را برای فرزندتان لذت بخش می کنید علاقه به مصرف پیاز را در کودکتان بوجود بیاورید در غیر این صورت باید پیاز را به نوعی در غذای وی گنجانده و به مصرف کودک برسانید .

هرچند که طبخ پیاز باعث از بین رفتن بسیاری از ویژگی های آن می شود اما به اشخاصی که ناراحتی معده دارند توصیه می شود پیاز خام مصرف نکنند و حتما آن را بپزند ، در غیر این صورت دچار سوزش و درد معده خواهند شد .

کشت پیاز در ایران بیشتر در شهر های استان اصفهان انجام می شود ، همچنین جایگاه ویژه ای در طب سنتی یا همان طب ایرانی داشته و از این باب در طبقه بندی گرم و خشک قرار می گیرد .

همچنین پیاز علاوه بر تقویت غدد اشکی باعث کاهش فشار خون ، پایین آوردن چربی خون ، بهبود بیماری های کلیوی ، مثانه و… می شود ؛ مصرف پیاز چه به صورت خام و چه به صورت پخته ادرار آور است .

علاوه بر مواردی که گفته شد پیاز فواید بی شمار دیگری نیز دارد که بیان آن ها در یک مطلب کاری دشوار و همچنین از حوصله ی خواننده خارج است به عنوان اشاره ای مختصر و سریع می توان گفت خرد کننده سنگ کلیه نیز است و نقش بسیار مهمی در محکم کردن لثه ها دارد .

مرتبط ها

قالب خبری