جدیدترین مطالب امروز

آسپرین دارویی برای درمان بیماری سکته ی مغزی

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : داروخانه

آسپرین دارویی برای درمان بیماری سکته ی مغزی

آسپرین نوعی دارو ی شیمیایی است که برای بیماران مبتلا به سکته ی مغزی استفاده می شود و یکی از کارکردهای آن ، کاهش خطر مرگ یا معلولیت بعد از سکته ی مغزی است .

طبق نظر پزشکان افرادی که بعد از سکته ی مغزی خفیف درمان با آسپرین را به طور فوری شروع کنند می توانند خطر ناتوانی های مادام العمر و مرگ را 70 تا 80 درصد کاهش دهند و همچنین طبق تحقیقات به عمل آمده بیشترین تأثیر آسپرین در افراد مبتلا به سکته ی مغزی در هفته ی اول بعد از سکته است .

سکته ی مغزی خفیف باعث قطع موقت خون و اکسیژن رسانی به مغز می شود و باعث روی دادن حالت هایی مانند : بی حسی ، ناتوانی شدید پا و دست ها و به وجود آوردن مشکلاتی دربینایی و گویش می شود .

قطع گذرای خون رسانی به مغز تقریبا 24 ساعت طول می کشد وعلائم آن در عرض 10
تا 60 دقیقه بعد از سکته رفع می گردد ؛ اما در سکته ی مغزی خفیف علائم بیشتر از 24 ساعت طول می کشد و طی چند روز درمان می شوند ؛ البته لازم به ذکر است که بعد از روی دادن این دو حالت ، احتمال خطر سکته ی مغزی شدید بسیار بالا می رود .

آسپرین علاوه بر خاصیت ضد درد و التهاب ؛ خاصیت رقیق کردن خون را در بیماری هایی مثل سکته ی قلبی و مغزی دارد و به همین دلیل آسپرین برای درمان اینگونه بیماری ها
داروی بسیارمهمی است .

به گفته ی پزشکان افرادی که علائم سکته ی مغزی را در خود می بینند باید به طور سریع درمان با آسپرین را شروع کنند و نباید این کار را به تأخیر بیندازند زیرا این کار می تواند جانشان را به خطر بیندازد و همچنین آگاه باشید که اگر نشانه های از سکته یا قطع خون رسانی به مغز در خود دیدید در کنا مراجعه به پزشک درمان با آسپرین را شروع کنید .

نکته = ” آسپرین جایگزین مراقبت و درمان های طبی نیست “

مرتبط ها

قالب خبری