پای مرغ یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین دی

:: نویسنده : بخش گوناگون
:: تاریخ انتشار : دسامبر 11, 2016
پای مرغ یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین دی

لازم است بدانید پای مرغ که شاید خیلی از افراد ، از خوردن آن ممانعت بورزند ، یکی از بهترین و غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین دی محسوب می شود که مصرف آن بسیار حائز اهمیت است .

طبق تحقیقات انجام شده ” پای مرغ ” حاوی بسیاری ازپروتئین ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست.

از همین جهت به افرادی که دچار مشکلاتی مانند : خمیدگی که ناشی از کمبود کلسیم است ، پوکی استخوان ، آرتروز ، نرمی استخوان ( راشیتیسم ) در کودکان و بزرگسالان ، روماتیسم ، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را می توان با استفاده از این ماده غذایی درمان کرد ، که در ادامه به خواص درمانی و روش مصرف آن خواهیم پرداخت .

خواص درمانی پای مرغ :

• بهترین درمان برای پوکی استخوان
• بهترین درمان برای راشیتیسم
• جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها
• پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
• بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
• بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
• بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید
• بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
• بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
• بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر
• بهترین درمان کننده ی افسردگی

روش به مصرف رساندن پای مرغ :

مقدار ۱ بسته پای مرغ را پس از تمیز کردن و شستشو دادن ، به همراه ۳ تا ۴ لیوان آب داخل قابلمه ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل ۴ تا ۶ ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم ، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و صافی کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از “ عصاره پای مرغ “ تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید .

نکته ی مهم درخصوص پای مرغ : افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره ، مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند .

الهام گرفته از دکترسلام

اشتراک گذاری این مطلب در :