ناامیدی و راهکارهایی برای مقابله با این حس درونی ؟

:: نویسنده : بخش گوناگون
:: تاریخ انتشار : جولای 11, 2019
:: موضوع : گوناگون » مقاله آزاد
ناامیدی و راهکارهایی برای مقابله با این حس درونی ؟

ناامیدی یکی از ریشه ها و دلایل عدم موفقیت افراد در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی است ؛ این مقاله به شما راهکارهایی برای مقابله با معضل ناامیدی خواهد داد !

ناامیدی را از خود دور کنید !

هر انسانی باید بداند که یاس و ناامیدی باعث آن خواهد شد که فکر و مغز درست کار نکند ؛ ناامیدی ، در حقیقت انسان را فلج می کند ، بنابراین بایستی تمام تلاش خود را بکار گیرید تا این حس درونی را برای همیشه کنار بگذارید .

در ادامه چند راهکار ساده برای مقابله با ناامیدی و تبدیل آن به افکار مثبت و مثبت اندیشی بیان خواهیم کرد :

1- در ناامیدی به دنبال یافتن روزنه های امید باشید :
راز غلبه بر ناامیدی ، برداشتن یاس و جایگزین کردن امیدواری و شادی به جای آن است ؛ اینکه شما به خاطر شکستهایی که خورده اید عصبانی نشوید و به جای آن ، خنده و نشاط که یکی از سالم ترین پادزهرهای ناامیدی و ناکامی می باشد را مورد توجه قرار دهید .

2- با آرامش به خواب بروید :
شبها قبل از خواب به مدت 5 دقیقه زندگی خوش و شاد فردایتان را در خاطر مجسم کنید و مابقی کارها را به ضمیر ناخودآگاهتان بسپارید. هرگز با حالت عصبانی به رختخواب نروید، زیرا بر انرژی شما تاثیر خواهد گذارد و درخت یاس در وجودتان خواهد رویید. قبل از رفتن به خواب احساسات خود را بیان کنید و سعی کنید علامتی از دوستی بروز دهید. بهتر است در آرامش به خواب بروید. یقین داشته باشید که فرایند زندگی پشتیبان شماست و از والاترین خیر و صلاح و عظیم ترین شادمانی مراقبت می کند.

3- سعی کنید مثبت اندیش باشید :
مثبت اندیشی یکی از اصول زندگی شادمانه است. ذهن مثبت راهی برای شاد و با نشاط بودن پیدا می کند. با استفاده از کلمات مثبت با خودتان حرف بزنید تا احساس خوبی پیدا کنید. به جای خوبم بگویید خوشحالم به جای خوب است بگویید فوق العاده است و به جای خیلی خوب است بگویید عالی است. سعی کنید ذهنتان را درگیر افکار شاد نمایید. به طور کلی در زندگی مثبت اندیشی را انتخاب کنید. افکار مثبت و نشاط آور جسم و روان را سالم نگه می دارد. برخورد و کلام مثبت و شاد در زندگی انسان بسیار موثر است. سعی کنید با دیدی مثبت و خوش بینانه به مسائل اطراف خود نگاه کنید. برای مثبت بودن و مثبت اندیشی سعی بیشتری کنید. مطمئن باشید که از این کار سودهای زیادی خواهید برد. برای اندیشه ای مثبت دیگران هم ارزش قائل شوید.

4- شادیهایتان را با دیگران قسمت نمایید :
بهتر است شادیهایتان را با کسانی که به شما نزدیک هستند قسمت کنید. این کار نه تنها تجربه هایتان بلکه روابطتان را هم پربار می کند. هنگامی که به دیگران یاری می رسانید تا زندگی شاد داشته باشند رضایت خاطر پیدا می کنید که وصف ناپذیر است. شادی چنانچه برای خودتان باشد خوب نیست اما هنگامی شادی بزرگ نصیب خود می کنیم که آن را برای دیگران هم بخواهیم. چنانچه بتوانید دیگران به شاد بودن و مفید بودن تشویق کنید ارزشی که برای خود و دیگران دارید افزایش می یابد. هدیه کردن شادی به دیگران، بزرگ ترین بخشش است. هنگامی که شادیهای خود را با دیگران سهیم شوید میزان آن چند برابر می شود. اطرافیان خود را شاد کنید. خنده دارترین لطیفه خود را برای دیگران تعریف کنید.

5- به موسیقی آرام گوش فرا دهید :
گوش کردن به موسیقی ملایمی که دوست دارید به اعصابتان آرامش می بخشد. موسیقی با بنیادی ترین سطح احساسات ما تماس پیدا می کند. افکار و مشکلات خود را در زیبایی آوای موسیقی رها سازید. در کنسرت موسیقی مورد علاقه خود شرکت نمایید. در پر اضطراب ترین لحظات زندگی تان به قطعاتی از موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

منبع : دکترسلام

اشتراک گذاری این مطلب در :