ماهی قزل آلا دارای چه ارزش تغذیه ای می باشد ؟

:: نویسنده : بخش گوناگون
:: تاریخ انتشار : دسامبر 19, 2019
:: موضوع : گوناگون » مقاله آزاد
ماهی قزل آلا دارای چه ارزش تغذیه ای می باشد ؟

ماهی قزل آلا یک منبع مناسب و غنی از پروتئین و چربی های امگا3 می باشد که در این مقاله می خواهیم از فواید و ارزش تغذیه ای این ماهی خوشمزه صحبت کنیم .

ماهی قزل آلا برای  تناسب اندام به دلیل پروتئین موجود در آن و اسیدهای چرب امگا 3 بسیار عالی می باشد. ماهی قزل آلا همچنین دارای ویتامین های A ، B ، D که برای سلامتی بسیار خوب است.

5 فایده مهم ماهی قزل آلا :

1- تنظیم قند خون

ماهی قزل آلا ، منبع خوبی از سلنیوم ، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D ، است که هر سه تای آنها سطح انسولین در بدن را تنظیم می کند.

2- سیستم قلبی عروقی

اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای آمینه موجود در ماهی قزل آلا ، به کاهش کلسترول ، انعطاف پذیری شریان ها و تقویت ماهیچه های قلب و ترمیم بافت عروق  کمک می کند.

3- پیشگیری از بروز سرطان

ماهی قزل آلا ، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. یک تحقیق در کشور سوئد که از میان 6000 مرد انجام شد ، نشان داد مردانی که ماهی های چرب را به طور منظم در رژیم غذایی خود داشتند خطر ابتلا به سرطان پروستات به میزان یک سوم در آنها کاهش یافته بود.

4- سلامت چشم ها

ماهی قزل آلا برای چشم نیز مفید است. ماهی قزل آلا شامل چربی های امگا 3 و اسیدهای آمینه است که در جلوگیری از دژنراسیون ماکولا ، کوری ، خستگی چشم ، خشکی و شبکیه کمک می کند.

5- ایده آل  برای مغز

ماهی قزل آلا ، منبع غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 ، است که نقش بسیار مهمی در کارکرد مغز دارد ؛ چربی امگا 3 نیز ضد التهاب است.

شما می توانید دو یا سه بار در هفته ، از این ماهی مصرف کنید

منبع : دکترسلام

اشتراک گذاری این مطلب در :