سوپ استخوان و تأثیرات این ماده غذایی بر سلامت افراد

:: نویسنده : بخش گوناگون
:: تاریخ انتشار : اکتبر 2, 2018
:: موضوع : گوناگون » مقاله آزاد
سوپ استخوان و تأثیرات این ماده غذایی بر سلامت افراد

سوپ استخوان یکی از انواع مختلف غذاهای آبکی است که داری خواص متعددی بوده و می تواند تأثیرات بسیار خوبی بر سلامت افراد داشته باشد .

تا به حال سوپ استخوان درست کرده اید ؟

بعضی وقت ها برای پیدا کردن یک ماده غذایی طبیعی باید حداقل یک ساعت رانندگی کنید تا بتوانید یک وعده از غذای مورد علاقه و مفید برای بدنتان را پیدا کنید. اما چند سال پیش شما فقط اگر خودتان غذایی مثل سوپ استخوان را درست می کردید می توانستید یک لیوان گرم از آن را بنوشید و از خانه خارج شوید.

مواد غذایی مانند غلات کامل و شیر غیر لبنی مزایای بسیاری در سوپ استخوان دارند .

درست کردن سوپ استخوان ، زمان بر است. این غذای فوق العاده مفید اگر به آرامی بجوشد یعنی تقریباً بیست و چهار ساعت یا بیشتر ، فرایند نهفته در استخوان انجام می شود و تمام مواد غذایی استخوان به سوپ اضافه می شود.

چند راه ساده را برای لذت بردن از چیزهای خوبی که سوپ استخوان ارائه می کند :

شخص دیگری آن را برای شما آماده کند :

اگر یکی از اعضای خانواده یا دوستان مایل به درست کردن سوپ استخوان باشند و یا یک طباخ غذای محلی آن را ارائه دهد این به معنای امکان استفاده از آن برای همه است. چون ما به اسیدهای کلاژن، پروتئین و آمینو نیاز داریم.

اضافه کردن آن به غذاهای دیگر :

پروتئین سوپ استخوان ، یک مکمل ترکیبی می باشد ؛ همراه با سوپ استخوان عواملی مانند کلاژن، گلوکوزامین، کنورویتین، اسید هیالورونیک و مواد معدنی الکترولیت نیز همکاری می کنند و از آن ها در طعم شکلات و وانیل نیز استفاده می شوند. بنابراین شما می توانید آن را به نوشیدنی های مخلوط، بلغور جو دوسر، آش ها و حتی محصولات پخته شده اضافه نمایید.

همراه آن از مکمل استفاده کنید :

گلوکوزامین و کنورویتین سولفات موجود در مایع استخوان می توانند با تورم و التهاب مبارزه کنند و درد مفصل را کم کنند. این مکمل منافع بسیار زیادی دارد چون هیدرولیز کلاژن پوست را جوان تر و محکم تر می کند.

خوردن غذاهای دیگری که مواد مغذی را ارائه می کنند :

به غذاهای بسته بندی شده و مکمل ها اتکا نکنید. اگر شما به سوپ استخوان خود مقداری مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم اضافه کنید، شما شانس بیشتری دارید که مقدار زیادی از این مواد مفید را که حاوی مواد مغذی باشد دریافت کنید.
کلسیم را از محصولات کم چرب لبنی مانند : ( شیر، ماست یونانی و پنیر ) و پتاسیم را از : (موز، سیب زمینی شیرین، آووکادو و لوبیا سفید) دریافت کنید.
برای دریافت منیزیم سعی کنید سبزی های برگ دار، بادام، دانه ی کدو تنبل و یا ماهی های چربی مانند ماهی قزل آلا مصرف کنید.

منبع : دکتر سلام

اشتراک گذاری این مطلب در :