سلامت قلب ما درگرو این مواد خوراکی

:: نویسنده : بخش گوناگون
:: تاریخ انتشار : ژانویه 29, 2015
سلامت قلب ما درگرو این مواد خوراکی

سلامت قلب از جمله مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود ، اینبار نه با موادی که خوردن آن ها ضرر دارد بلکه با خوراکی هایی که باید مصرف کنیم با شما هستیم .

سلامت قلب از اهمیت بالایی برخوردار است . گرچه تمام اندام ها برای یک زندگی سالم لازم و ضروری هستند با وجود آن کارکرد قلب شرایطی را بوجود می آورد که سلامت قلب را جزو اولویت ها قرار می دهد . چه بایدها و نبایدهایی وجود دارد تا یک شخص در طول زندگی کمتر دچار عارضه های قلبی و عروقی شود یا اصلا نشود !؟ تنها راز سلامت قلب در مصرف مواد سالم و طبیعی است ، اکنون به شرح مسئله می پردازیم :
موادغذایی مانند سبزیجات ، میوه ها و… علاوه بر ویتامین های پایه که موجب می شود آن ماده ی خوراکی برای منظور خاصی مورد استفاده قرار گیرد ، به طور طبیعی حاوی مقداری نمک ، شکر و حتی چربی هایی که بدن قادر به ساخت آن ها نیست هستند . مصرف این گونه سبزیجات ( آویشن ، پونه از نوع کوهی و… ) به عنوان جایگزینی برای نمک و شکر موجود در بازار و حتی روغن کمک بسیارزیادی به سلامت قلب خواهد کرد . همچنین لوبیای سیاه به دلیل حجم بالای آنتی اکسیدان ها و فیبری که به بدن می رساند می تواند در اولویت های مصرفی خانواده ها قرار بگیرند .
به سراغ روغن های لازم برای تامین سلامت قلب می رویم :
ماهی سالمون از اصلی ترین منابع روغنی است ، این ماهی بهترین نوع امگا3 را دارا می باشد و خواص بیشماری را به همراه دارد ، مصرف ماهی سالمون باعث کنترل فشارخون و تنظیم ضربان قلب می شود ، حتی شکارچیان دریا از این تغذیه ی مفید نمیگذرند ! در زمان مشخصی نهنگ و کوسه های دریا همراه با پرندگان شروع به شکار ماهی سالمون می کنند و بدن خود را از خواص بی شمار این ماهی بی بهره نمی گذارند .
روغن زیتون طبیعی با حفظ رگ های خونی سلامت قلب را تضمین می کند ، این روغن بدون دخالت هیچگونه فرآیند شیمیایی به دست می آید به این صورت که با فشردن زیتون از آن خارج می شود ، شما حتی در منزل نیز با رعایت نکات بهداشتی می توانید این روغن را تولید کنید و در سالاد یا طبخ سبزیجات از آن استفاده کنید .
بادام و گردو درصورتی که جایگزین چیپس و تنقلات مضر شوند ، مرکباتی مانند پرتقال ، برگ چغندر و هویج ( از تنظیم کنندگان فشار خون هستند ) ، جو ، قهوه و گیلاس ( تازه ، کمپوت یا خشک شده ) همگی به نوبه ی خود در سلامت قلب نقش کلیدی دارند .

اشتراک گذاری این مطلب در :