سرطان مثانه و روش هایی برای مقابله با این بیماری شایع

:: نویسنده : بخش گوناگون
:: تاریخ انتشار : مارس 27, 2017
سرطان مثانه و روش هایی برای مقابله با این بیماری شایع

اگر دوست دارید با روش های طبیعی مقابله با بیماری سرطان مثانه آشنا شوید ، ما قصد داریم در ادامه به چند نمونه از این روش ها اشاره کنیم ؛ پس همراه ما باشید .

براساس گزارش انستیتوی ملی سرطان در ایالات متحده، سالانه ۱۴ هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان مثانه جان خود را از دست می دهند. عوامل خطر سرطان مثانه شامل چاقی، مصرف دخانیات و پیروی از رژیم غذایی با میزان پایینی از میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین مصرف یک رژیم غذایی سالم به همراه فعالیت های جسمانی می تواند به طور قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه موثر باشد.

مصرف برخی از موادغذایی برای مقابله با این نوع سرطان نیز ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه موثر باشد.

آب کرنبری

آب میوه کرنبری خالص غنی از ترکیب منحصر به فردی معروف به کوئرستین است. همچنین براساس دانشگاه آلاباما، نوشیدن آب میوه کرنبری و سایر موادغذایی حاوی کوئرستین ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه موثر باشد. براساس مقاله منتشر شده در مجله گزارش آنکولوژی در ایالات متحده، آب کرنبری باعث کاهش رشد سلول های سرطانی در مثانه می شود. کوئرستین با تکثیر سلول های سرطانی در مثانه تداخل دارد و از تشکیل تومورهای سرطانی جلوگیری می کند.

چای سبز

چای سبز حاوی اپی گالوکاتچین گالات یا EGCG است. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، نوشیدن چای حاوی EGCG می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه شود. مصرف چای سبز همچنین ممکن است در افزایش میزان بقای بیماران سرطان مثانه موثر باشد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن بوده که براساس دانشگاه تورنتو در کمک به جلوگیری از آسیب سلولی که منجر به سرطان پروستات می شود، موثر است. براساس مجله امریکایی کالج تغذیه، پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از لیکوپن به طور قابل توجهی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه می شود. گوجه فرنگی تازه منبع سالمی از لیکوپن است، اما سس کچاپ و سایر محصولات گوجه فرنگی نیز مقادیر قابل توجهی از لیکوپن دارند.

بادام

بادام و سایر مغزهای آجیل حاوی آنتی اکسیدان ویتامین E می باشند. مصرف موادغذایی غنی از ویتامین E می تواند در کاهش ۴۰ درصدی ابتلا به سرطان مثانه موثر باشد. همچنین از دیگر منابع ویتامین E می توان به روغن زیتون و جوانه گندم اشاره کرد.

منبع : نسخه

اشتراک گذاری این مطلب در :