جدیدترین مطالب امروز

سحری در ماه مبارک رمضان و بایدها و نبایدهای خوردن !

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : پزشک خانواده

سحری در ماه مبارک رمضان و بایدها و نبایدهای خوردن !

همانطور که می دانید وعده ی سحری در ماه مبارک رمضان ، مهمترین وعده ی غذایی این ماه می باشد ، پس در خوردن برخی از غذاها بایستی احتیاط نمود !

چندسالی هست که ماه رمضان در فصل گرما واقع شده و با اینکه امسال نیمی از آن در آخرین ماه از فصل بهار است ، ولی باز هم گرمی هوا به راحتی می تواند روی روزه گرفتن افراد تأثیرگذار باشد .

یکی از مشکلاتی که افراد برای روزه گرفتن در فصل گرما دارند ، تشنگی است ! پس برای اینکه بتوانیم احساس تشنگی کمتری در طول روز داشته باشیم ، خودمان هم باید تلاش کنیم . می پرسید چگونه ؟ در ادامه خواهیم گفت .

این مقاله از پزشک خانواده یک جم ، برخلاف سایر مقاله های این بخش ، به یک توصیه ی پزشکی که مرتبط با ماه رمضان و وعده ی سحری در این ماه می باشد اختصاص دارد ، شما در این مقاله ، با بایدها و نبایدهای خوردن در وعده ی سحری آشنا خواهید شد ، یعنی اینکه با غذاهایی که باعث تشنگی بیشتر در روزه داران می شوند آشنا می شوید و از طرف دیگر غذاهای توصیه شده در سحری را نیز خواهید شناخت .

توصیه ی ما به روزه داران عزیز این است که در وعده ی سحری ، از غذاهای کم چرب ، سبزیجات و میوه جات ، ماست و دوغ بدون نمک استفاده کنند که می تواند نقش بسیار مؤثری در تشنگی کمتر افراد در طول این روزهای گرم داشته باشد .

و اما برخی از غذاهایی که مصرف آنها در سحری ، اصلا توصیه نمی شود : سیب زمینی سرخ شده ، مواد خوراکی شور نظیر خیارشور – پنیر شور و … ، غذاهای تند نظیر فلافل و … ، سوسیس و کالباس ، انواع ترشی ، غذاهای چرب ، شیرینی جات ، نوشیدنی های گازدار نظیر نوشابه و … است .

اگر به همین بایدها و نبایدهای خوردن در سحری توجه کنید ، می توانید تا حد قابل قبولی بر تشنگی خود در طول روز کنترل داشته باشید و خیلی کمتر دچار تشنگی شدید شوید .

امیدواریم روزهایی پر از برکت و روزی ، پیش روی تمامی روزه داران این ماه باشد .

مرتبط ها

قالب خبری