خوردنی های خواب آور را بیشتر از قبل بشناسید !

:: نویسنده : بخش گوناگون
:: تاریخ انتشار : آوریل 8, 2020
:: موضوع : گوناگون » مقاله آزاد
خوردنی های خواب آور را بیشتر از قبل بشناسید !

شناخت بهتر خوردنی های خواب آور می تواند شما را تاحدی از وابستگی به داروهای شیمیایی نجات دهد ! برای شناخت بهتر و بیشتر خوردنی های خواب آور همراه این مقاله باشید .

کم خواب بودن بی شک در احساس خستگی تاثیرگذار است و این را میتوانیم به وضوح مشاهده کنیم.
حالا باید به مبحث خواب آلودگی اشاره کنیم که همیشه به کم خواب بودن ارتباط ندارد و این خواب آلودگی میتواند ناشی از بعضی مواد غذایی باشد.

موز ، گوشت قرمز ، نان سفید ، ماهی و بوفلمون 5 اقلامی هستند که باعث خواب آلودگی شده و در دسته خوردنی های خواب آور جای میگیرند .

موز : این میوه سرشار از منیزیم است که شل کننده عضلات هست. اما علاوه بر ایجاد خواب ، انرژی طی روز را نیز پایین می‌آورد.

گوشت قرمز : مصرف گوشت چربی‌ دار می تواند ایجاد سنگینی کند زیرا این نوع چربی در بدن سخت ‌تر شکسته می‌شود و نسبت به ماده مغذی دیگری نیاز به روند پیچیده‌ تری برای شکسته شدن دارد.

نان سفید : نان سفید ، برنج سفید ، شیرینی و مواد غذایی به عمل آمده دارای شاخص گلایسمی بالا هستند و جزو خوردنی های خواب آور محسوب می شوند. یعنی به‌ آسانی شکسته می‌ شود و جریان انرژی مداوم دریافت نخواهید کرد. میزان بالا از آرد و شکر نیز می‌ تواند خواب‌ آلودگی ایجاد کند.

ماهی : مانند سالمون و تون غنی از ویتامین B6 است که بدن جهت تولید ملاتونین هورمون خواب استفاده می‌ کند. این‌ ها را هنگام شب میل کنید تا بتوانید خوب بخوابید.

بوقلمون : پروتئین‌ های بدون چربی سرشار از تریپتوفان است که میزان سروتونین را افزایش می‌ دهد. به همین دلیل است که بعد از خوردن آن احساس خواب‌آلودگی می کنید.

توصیه می کنیم حتی الامکان از خوردنی های خواب آور به جای مصرف داروهای شیمایی استفاده کنید .

منبع : سلامت نیوز

اشتراک گذاری این مطلب در :