خرید آنلاین با فناوری هوش مصنوعی انسانی تر می شود !
خرید آنلاین در سالهای اخیر بخصوص از زمان همه گیری کرونا، طرفداران بیشتری پیدا کرده است. حال آنکه در آینده نزدیک قرار است خرید آنلاین را با هوش مصنوعی انسانی تر کنند !
قرنطینههای اخیر وابستگی بشر را به فناوری بیش از پیش نشان داده و حالا کارشناسان میخواهند خرید آنلاین را انسانیتر کنند.
همانند دیگر کشورهای جهان، در خاورمیانه نیز مردم برای خرید، دیدار و آموزش، بیشازپیش به اینترنت مراجعه میکنند. اما بازار پوشاک از اوایل سال ۲۰۲۰ سقوط چشمگیری داشته و کارشناسان معتقدند که خرید و فروش آنلاین باید رویکردی انسانی تر داشته باشد.
شرکت نرمافزاری جتبیِ دُبی، پایگاهی اینترنتی برای برندها طراحی کرده که هر مشتری میتواند با استفاده از آن اجناس را ببیند و با هم مقایسه کند و دربارهٔ آنها از کارشناس مطلوب خود مشاوره بگیرد.
مدیر این شرکت میگوید در سال ۲۰۲۰ صنعت مُد و پوشاک اُفت زیادی کرد، فروش آنلاین ۲۰ برندی که از پایانهٔ آنها استفاده کردند ۲۸ درصد بیشتر شده است.
تئا مایهروُلد، مدیرعامل جتبی میافزاید: «آدمی هنگام خرید آنلاین تنهاست، اما مشتری در نهایت دارد از یک فروشنده خرید میکند. هشتادوشش درصد مشتریان، ترجیح میدهند با فروشنده طرف باشند تا با نرمافزار. پس این خرید فردی عملا کار میکند.»
گروه شلهاب میدلایست، برای برندهای لوکسی نظیر لنکام و فیسز کار فروش اختصاصی فراهم میکند.
الکساندرا هارچیارک، مدیر پروژهٔ دیجیتال گروه شلهاب معتقد است انسانی کردن پایانههای فروش آنلاین و همچنین روند خرید آنلاین ، بهویژه پس از بیماری همهگیر کرونا، مسیر آینده است.
طراحان معتقدند برای ایجاد فناوریهای که ارتباط انسانی داشته باشند و اعتماد بیشتری جلب کنند، باید ارزشهای انسانی را در فناوریهای پیچیدهتر نظیر هوش مصنوعی گنجاند. اما این پرسش باقی است که آیا ممکن است فناوری دروغ بگوید؟ پاسخ به مؤلّفهٔ انسانی بر میگردد یعنی به اطلاعاتی که برای هدایت یادگیری ماشین واردِ کار میکنیم.
منبع : یورونیوز