جبران کمبود ویتامین دی با مواد غذایی بسیار خوشمزه

:: نویسنده : بخش گوناگون
:: تاریخ انتشار : می 5, 2017
جبران کمبود ویتامین دی با مواد غذایی بسیار خوشمزه

همه ی افراد می دانند که یکی از مهمترین منابع دریافت ویتامین دی ، نور خورشید است ، اما در معرض قرار گرفتن مداوم در برابر نور خورشید ، ممکن است به سرطان پوست منجر گردد .

همانطور که میدانید ، ویتامین دی ، یکی از ویتامین های ضروری برای بدن محسوب می شود که کمبود آن میتواند صدمات جبران ناپذیری چون پوکی استخوان و … را برای افراد به همراه داشته باشد ؛ از طرفی از آنجاکه به گفته ی پزشکان ، قرار گرفتن مداوم افراد در معرض نور خورشید میتواند به بیماریهای سرطانی مثل سرطان پوست ختم شود ، در این مقاله ، قصد داریم شما را با مواد غذایی خوشمزه ای آشنا کنیم که به وسیله ی آنها میتوانید مقدار قابل توجهی از نیاز خود به جذب ویتامین دی در روز را برآورده سازید .

به گفته ی محققان ، مواد غذایی زیر میتواند تا حد قابل توجهی ، نیاز روزانه ی شما به جذب ویتامین دی را برطرف کند :

1– مصرف رژیم غذایی سرشار از ماهی چرب نظیر سالمون ، خال مخالی و تن
2– سایر منابع غذایی حاوی ویتامین دی که شامل زرده تخم مرغ ، گوشت گوساله ، جگر و پنیر می باشد
3– برخی نوشیدنی ها نظیر آب پرتقال و شیر که با ویتامین دی فرآوری شده باشند
4– روغن کبد ماهی کاد ( لازم به توضیح است که این روغن ، بیش از دو برابر میزان توصیه شده روزانه ویتامین دی حاوی این ویتامین است )
5– همچنین مکمل های ویتامین دی که برای مصرف آن ، باید حتما با پزشکتان مشورت کنید

الهام گرفته از آفتاب

اشتراک گذاری این مطلب در :