تحرک و ارتباط این فعالیت با جوانی و شادابی !

:: نویسنده : بخش گوناگون
:: تاریخ انتشار : آوریل 26, 2020
تحرک و ارتباط این فعالیت با جوانی و شادابی !

تحرک و فعالیت بدنی می تواند ارتباط تنگاتنگی با جوانی داشته باشد ! ما در این مقاله قصد داریم از تأثیرات مثبت تحرک بر جوانی بگوییم ؛ لطفا همراه ما باشید .

تحرک و فعالیت بدنی مناسب تاثیرات زیادی بر سلامتی و جوانی ما خواهد گذاشت ! شادی و انرژی زیادی دریافت خواهید کرد ترشح آندروفین، افزایش کیفیت خواب، بهبود گردش خون و افزایش اعتمادبه‌نفس با کمک ورزش امکانپذیر خواهد بود اگر به جوانی و شادابی خود اهمیت میدهید پیشنهاد می کنیم ورزش و تحرک را از یاد نبرید و به زیبایی و ظاهر خود اهمیت بیشتری دهید یک از راههای جوانسازی ورزش و تحرک بدنی است .پوست سالم و جوان به کمک ورزش به دست می آید.

ورزش و تحرک مزیت‌های زیادی دارد ازجمله تقویت و حفظ حالت فیزیکی بدن. درواقع، ورزش علاوه بر ایجاد انرژی و حالت شادی، باعث جوانی فرد می‌شود

تحرک بدنی سرعت روند پیری را کاهش می‌دهد و اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برد. برای ورزش کردن کافی است به هر صورتی که می‌توانید فعالیت بدنی داشته باشید تا از مزایای آن بهره ببرید.

ورزش و تحرک مناسب بدنی چگونه باعث جوان ماندن فرد می‌شود ؟

* هر نوع ورزشی مانند نوشیدنی انرژی‌زا عمل می‌کند. پس از ورزش کردن هوشیاری و انرژی بالا می‌رود. بنابراین، ورزش باعث می‌شود ظاهر جوان و با نشاطی پیدا کنید.
* ورزش می‌تواند کیفیت پوست را افزایش دهد و روند پیری را آهسته کند. پوست سفت می‌تواند ظاهر جوانی به فرد بدهد.
* با بهبود گردش خون می‌توان کیفیت فعالیت جنسی را بهتر کرد.
* با بالا رفتن سن حرکت‌ بدن کند تر می‌شود. اما با ورزش اندام های بدن انعطاف ‌پذیر و چابک تر می‌شود. بنابراین با ورزش کردن به‌طور منظم فرد ظاهر جوان‌تری پیدا می‌کند.
* با افزایش سن فرد کمی خمیده راه می رود اما در صورت ورزش منظم، حالت بدن بهبود پیدا می‌کند. با ورزش منظم ، تراکم استخوان و توده عضله تغییر پیدا می‌کند و این امر ظاهر جوان به فرد می‌ بخشد.
* ورزش می‌تواند کیفیت خواب را افزایش دهد. وقتی چرخه‌ خواب طبیعی باشد،  پوست و ظاهر کلی بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این امر یکی از رازهای داشتن ظاهر جوان است.
* ورزش باعث ترشح آندروفین می شود که تاثیر  مثبتی دارد و باعث شادی و نشاط فرد می شود؛ این حالت در ظاهر فرد نیز تأثیرگذار است.
* ورزش روند سوخت ‌وساز بدن را بالا می‌برد و کمک می‌کند کالری به‌ طور مؤثری مصرف شود.
* با افزایش سن خطر بیماری قلبی عروقی بیشتر می شود. اما با تحرک داشتن به‌طور منظم این خطر به طور چشمگیری کاهش می یابد.
* با بالا رفتن سن ذهن می‌تواند تأثیر گذاری خود را از دست بدهد.اما با ورزش و تحرک می‌توانید حافظه و مغز را تقویت و روند تأثیرگذاری پیری روی مغز را کند کنید.

منبع : روزنامه خراسان

اشتراک گذاری این مطلب در :