تاندون و روش های جلوگیری از التهاب این بافت لیفی

:: نویسنده : بخش گوناگون
:: تاریخ انتشار : ژانویه 23, 2017
تاندون و روش های جلوگیری از التهاب این بافت لیفی

تاندون نوعی بافت لیفی ماهیچه هاست که به استخوان ها متصل می شود ؛ در این مطلب ، کمی درخصوص تاندون و روش های جلوگیری از التهاب آن بحث خواهیم کرد .

تاندون ها در اشکال و اندازه های مختلفی هستند ، بعضی از آنها بسیار کوچک ، و برخی از آنها بسیار بزرگتر ، مانند تاندون آشیل در پاشنه .

در بعضی افراد غلاف تاندون انگشت شست در محلی که از روی مچ عبور می‌ کند دچار درد و التهاب می ‌شود .

این التهاب غلاف معمولا به دنبال استفاده ی مکرر از شست یا مُچ رخ می ‌دهد به خصوص در فعالیت‌ هایی که شست مستقیما از مچ دور می ‌شود مانند اسکی یا چکش زدن .

علائم التهاب تاندون عبارتند از :

* درد در هنگام حرکت شست یا مچ
* درد در هنگام مُشت کردن دست
* تورم و درد مچ در سمت انگشت شست
* احساس یا شنیدن قژقژ با حرکت تاندون

روش های درمان التهاب تاندون :

درمان معمولا شامل آتل گرفتن یا کمپرس سرد و مصرف داروهای ضدالتهابی می ‌‌شود .
پس از این ‌که درد اولیه ی شما بهبود یافت می ‌توانید حرکات زیر را انجام دهید :

برای جلوگیری از ایجاد التهاب تاندون این حرکات را انجام دهید :

حرکت اول :
یک توپ اسفنجی را در دست بگیرید و آن را برای مدت ۵ ثانیه فشار دهید . ( این حرکت را ۳ بار در روز و هر بار ۱۰ مرتبه تکرار کنید . )

حرکت دوم :
دست خود را روی میز بگذارید طوری که کف دست شما رو به بالا باشد ، نوک شست خود را به نوک انگشت کوچک بچسبانید . ( این حالت را تا ۶ ثانیه حفظ کنید و این حرکت را ۱۰ مرتبه تکرار کنید . )

حرکت سوم :
یک قوطی را در دست بگیرید طوری که کف دست شما رو به بالا باشد ، سپس مچ خود را به سمت بالا خم کنید و در ادامه به آرامی مچ خود را به حالت اولیه برگردانید . ( این حرکت را ۳ نوبت و هر بار ۱۰ مرتبه تکرار کنید . )

کم‌ کم می ‌توانید وزن وسیله ‌ای که در دست می ‌گیرید را افزایش دهید .

منبع : طب اول

اشتراک گذاری این مطلب در :