جدیدترین مطالب امروز

اضافه وزن من حتی با ورزش کردن هم از بین نمی رود

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : نکته ها

اضافه وزن من حتی با ورزش کردن هم از بین نمی رود

شاید با این مشکل روبرو شده باشید که حتی آب خوردن هم باعث چاقی شما شود و از آن بدتر اضافه وزن شما به هیچ وجه از بین نرود ، حتی با ورزش کردن های مداوم !

اگر با آب خوردن هم چاق می شوید هیچ اشکالی ندارد ، اول از سلامت جسمانی و تنظیم تمامی املاح درونی اطمینان حاصل کنید . گاهی کم یا زیاد بودن چند آنزیم کوچک موجب اضافه وزن شده و حتی از آب شدن چربی های موجود هم جلوگیری می کند . اگر اطمینان دارید مشکل درونی خاصی ندارید ( یعنی در گذشته خوب اضافه وزن را از بین می بردید و اکنون این اتفاق نمی افتد ) به مواردی که در ادامه نقل می کنیم دفت کنید :

شوق از دست دادن اضافه وزن و رسیدن به اندام دلخواه باعث می شود افراد دست به افراط بیش از حد در این زمینه بزنند ؛ از جمله این تصمیمات نادرست ” با معده ی خالی ورزش کردن ” است . بدن احتیاج به سوخت دارد ، اگر شما سوخت اولیه را از آن دریغ کنید بدن به حالت دفاعی رفته و به هیچ وجه از ذخایر خود مصرف نمی کند ، با چنین شرایطی نه تنها اضافه وزن شما از بین نمی رود بلکه با افت بدنی چند دقیقه بعد مجبور هستید حجم بیشتری موادخوراکی را وارد بدن کنید . بهترین زمان و حجم تغذیه پیش از ورزش کردن ( چه در باشگاه و چه به صورت انفرادی ) ، یک ساعت پیش از انجام فعالیت شدید ورزشی است ( در وقت ظهر یا بعد از ظهر ) ؛ یک ساندویچ مرغ ( آبپز ) و مملوء از سبزیجاتی مانند کلم ، کاهو و…؛ اگر با فاصله ی 20 دقیقه می خواهید شروع به ورزش کنید ( صبح ) ، به عنوان صبحانه 20 عدد بادام یا یک موز و یا سیب ( به علت مغزی بودن ) ، یا 2 تا 3 عدد خرما میل کنید ؛ توجه داشته باشید حجم مواد به گونه ای است که معده را پر نمی کند در وقت ظهر نیز ورزش بعد از 1 ساعت انجام می شود ، از طرفی بدن را وادار به چربی سوزی می کند .

من تغذیه مناسب دارم و بدنم را به حالت دفاعی نبرده ام ، پس چرا اضافه وزن من از بین نمی رود ؟

احتمالا در انجام فعالیت ورزشی زیادی ملاحظه ی خود را می کنید ! یک حرکت ورزشی مانند درازونشست باید به اندازه ای باشد که عضله ی به کار گرفته شده به سوزش بیفتد ( پهلوها و شکم ) ؛ پس حرکات استقامتی را بدون ترس انجام دهید ؛ نگران نباشید چربی های اضافی آب می شوند . البته این نکته را در نظر داشته باشید که حرکات را به درستی انجام دهید وگر نه موجب آسیب رسیدن به اندام شما خواهد شد ؛ در این خصوص اگر روش صحیح یک حرکت را نمی دانید از مربی ورزش کمک بخواهید . بنابراین هر وقت هنگام ورزش به زحمت افتادید بدانید راه درست را پیش گرفته اید .

شما هم به اندازه ی یک فرد 10 سال کوچک تر از خود اضافه وزن دارید ؟ یا فردی بزرگتر از شما باید همپای با کم سالان خودش وزن کم کند ؟ خیر ! پس ورزش مناسب خود را انجام دهید ؛ متناسب با سن ، وزن و شرایط بدنی خود .

تمرکز خود را بر روی فعالیت های هوازی بگذارید ؛ ورزش هایی که عرق شما را در بیاورد اضافه وزن شما را نیز زودتر از بین خواهد برد ؛ کار کردن با وزنه های آزاد هم می تواند گزینه ی خوبی باشد و هم می تواند تاثیر عالی بر روی کوچک کردن شکم و پهلو داشته باشد .

در انتهای ورزش از میوه و سبزیجات استفاده کنید ؛ بدن شما در انتها نیز به کالری احتیاج دارد ، در چنین حالتی بدن کالری مواد را ( هر چند اندک ) جذب می کند ؛ بهترین نوشیدنی یک لیوان آب کرفس یخ به همراه یک لیموی تازه است .

با به کار بستن موارد فوق ، بنشینید و از بین رفتن اضافه وزن خود را تماشا کنید . ( لذت بردن را نیز فراموش نکنید ) .

مرتبط ها

قالب خبری